Page 36 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 36
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
20 MATEMATİK 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : SAYILAR VE CEBİR > Kümeler > Kümelerde Temel Kavramlar
Kavram : Küme
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı SAĞLIKLI OLMAK ELİNDE 15 dk.
Çalışmanın Amacı Küme kavramını ifade edebilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen metni okuyunuz ve soruları yanıtlayınız.
Sağlıklı bir yaşamın devamlılığı
için besinlerden aldığımız dü-
zenleyiciler çok önemlidir. Bu
düzenleyicilerden olan vitamin-
ler; insan vücudunda sentezle-
nemeyen, sentezlense bile ihti-
yacı tam olarak karşılamayan ve
takviye gerektiren organik mad-
delerdir. Sebze, meyve, tahıl gibi
çeşitli besinlerde mevcut olan
Görsel 1
vitamin ve mineraller metabolik
fonksiyonlarımızın işlemesine yardımcı olur. Günlük olarak ihtiyaç duyulan vitaminlerin karşılanma-
sında besin farkındalığı rol oynar.
Aşağıdaki tabloda bazı besinler ve bu besinlerin içerdiği vitaminler belirtilmiştir:
Elma Kabak Dut Kiraz Erik Üzüm Hindiba Ananas Havuç
C, E K, C C, B C A, C C C, A, E A, C A, B, D, E
1. Tabloda verilenlerden yararlanarak aşağıdaki istenenleri bulunuz.
a) C vitamini içeren meyve veya sebzeler:
b) A vitamini içeren meyve veya sebzeler:
c) E vitamini içeren meyve veya sebzeler:
d) A vitamini içeren bazı meyve veya sebzeler:
e) C vitamini içeren sevdiğiniz meyve veya sebzeler:
a, b ve c maddelerinde istenen meyve veya sebzeler, iyi tanımlandığı için bu maddeler tüm öğren-
ciler tarafından, eksiksiz ve aynı şekilde cevaplandırılacaktır. Fakat d ve e maddelerinde istenen
meyve veya sebzeler, iyi tanımlanmadığı için bu maddeler her bir öğrenci tarafından farklı şekilde
cevaplanabilecektir. Dolayısıyla a, b ve c maddelerindeki ifadeler birer küme belirtirken d ve e mad-
delerindeki ifadeler birer küme belirtmez.
Bu çıkarımlara göre "küme" kavramının tanımını yapınız.
Küme:
34