Page 45 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 45
6 MATEMATİK 10
Örnek 2:
Aşağıdaki ABCD paralelkenarında |AD| = |CE|, [AC] ve [BD] köşegenlerdir.
D C
E
α
30 o
A B
%
%
)
(
mDAC ) = 0 3 c olduğuna göre m (AEB = α nın kaç derece olduğunu bulunuz.
(Cevap: 105 )
o
3.Yönerge
Şekildeki ABCD paralelkenarında |AB| = a ve |BC| = b olsun.
D C
h b
h a b
A a B
Öğrencilerden ABCD paralelkenarının D köşesinden AB ve BC kenarlarına ait yükseklikleri
çizmeleri ve sırasıyla h ve h ile adlandırılmaları istenir. Sonra herhangi bir köşegenin paralel-
a
b
kenarı iki eş üçgene ayırdığı bilgisinden yararlanarak eş üçgenlerin alanlarını bulmaları istenir.
Bulunan alanlardan A(ABCD) = a$h = b$h olduğu vurgulanır.
a b
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 3:
@
6
F = 6
Aşağıdaki ABCD paralelkenarında B @ DC@ ve BE = 6 AD@dir.
6
D F C
E
3 9
x
A 12 B
|AB| = 12 cm, |BC| = 9 cm ve |BF| = 3 cm olduğuna göre |BE| = x değerini bulunuz.
(Cevap: 4 cm)
44