Page 46 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 46
6
MATEMATİK 10
4.Yönerge
Şekildeki ABCD paralelkenarındaE ! [DC ]dir. |AB| = a, |DE| = b ve |CE| = c olsun.
D b E c C
S S
2 3
S
1
A a B
Öğrencilerden S , S ve S alanlı üçgenlerin yüksekliğini çizmeleri ve a, b, c tabanları yardımıy-
1
2
3
la bu üçgenlerin alanlarını bulmaları istenir.
• S = S +S 3
1
2
(
AABCD )
• 2 = S olduğu vurgulanır.
1
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 4:
Aşağıdaki ABCD paralelkenarında |AE| = 2|EB| ve |FC| = 3|DF| dir.
D F C
A E B
A(ABCD)=120 cm olduğuna göre EBCF dörtgeninin alanını bulunuz.
2
(Cevap: 65 cm )
2
5.Yönerge
Öğrencilerden ABCD paralelkenarının iç bölgesinde belirleyecekleri bir noktayı E noktası
olarak isimlendirmeleri istenir.
D C
E
A B
Öğrencilerden E noktasını paralelkenarın köşeleri ile birleştirmeleri istenir. E noktasından AB
kenarına çizilen paralel doğru parçası yardımıyla
(
& & & & AABCD )
)
(AEB
(AAED ) A+ (BCE = A ) A+ (CD olduğu vurgulanır.
)E =
2
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
45