Page 46 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 46

6
                                                                            MATEMATİK 10


               4.Yönerge
               Şekildeki ABCD paralelkenarındaE !   [DC  ]dir. |AB| = a, |DE| = b ve |CE| = c olsun.

                                                 D     b     E        c      C
                                                   S                 S
                                                    2                 3
                                                            S
                                                             1

                                           A             a              B

               Öğrencilerden S , S  ve S  alanlı üçgenlerin yüksekliğini çizmeleri ve a, b, c tabanları yardımıy-
                               1
                                  2
                                       3
               la bu üçgenlerin alanlarını bulmaları istenir.
               •  S  = S +S 3
                    1
                        2
                     (
                    AABCD    )
               •        2      = S  olduğu vurgulanır.
                                 1
               Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
               Örnek 4:
               Aşağıdaki ABCD paralelkenarında |AE| = 2|EB| ve |FC| = 3|DF| dir.

                                                 D       F                   C








                                           A                  E         B
               A(ABCD)=120 cm  olduğuna göre EBCF dörtgeninin alanını bulunuz.
                                 2
               (Cevap: 65 cm )
                             2
               5.Yönerge
               Öğrencilerden ABCD paralelkenarının iç bölgesinde belirleyecekleri bir noktayı E noktası
               olarak isimlendirmeleri istenir.


                                                 D                           C

                                                             E





                                           A                            B

               Öğrencilerden E noktasını paralelkenarın köşeleri ile birleştirmeleri istenir. E noktasından AB
               kenarına çizilen paralel doğru parçası yardımıyla
                                                           (
                  &          &         &         &       AABCD     )
                                 )
                                       (AEB
                 (AAED  ) A+    (BCE =  A     ) A+  (CD                 olduğu vurgulanır.
                                                     )E =
                                                              2
               Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
                                                                                                    45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51