Page 48 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 48
6
MATEMATİK 10
7.Yönerge
Şekildeki ABCD paralelkenarında [AC] köşegen, [KL]//[AB] ve [MN]//[BC] dir.
D N C
K L
O
A M B
Öğrencilerden köşegenin paralelkenarı eşit alanlı iki üçgene ayırdığı bilgisini kullanarak veri-
len şekildeki eşit alanlı üçgenleri belirlemeleri istenir. Belirlenen bu üçgenler yardımıyla
A(KOND)=A(MBLO) olduğu vurgulanır.
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 7:
Aşağıdaki ABCD paralelkenarında [AC] köşegen, [KL]//[AB] ve [MN]//[BC] dir.
D N C
K L
O
A M B
& &
(
2
2
AAKO ) = 15 cm 2 , AOLC ) = 2 cm ve A(ABCD)=48 cm olduğuna göre ONDK paralelke-
(
narının alanını bulunuz.
(Cevap: 7 cm )
2
8.Yönerge
Kenar uzunlukları eşit olan paralelkenara eşkenar dörtgen denir.
D a C
a a
A a B
Öğrencilerden ABCD eşkenar dörtgeninin köşegenlerini çizmeleri istenir .Eşkenar dörtgenin
de bir paralelkenar olmasından dolayı köşegenlerinin birbirini ortalamasından ve ikizkenar
üçgenlerin özelliklerinden yararlanarak [AC] ve [BD] köşegenlerinin
• Birbirini ortaladığı
• Birbirini dik kestiği ve
• Aynı zamanda açıortay olduğunu bulmaları istenir.
Aşağıdaki örneklerin cozumu oğrenciler ve gerektiğinde oğretmenler tarafından
gercekleştirilir.
47