Page 48 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 48

6
                                                                            MATEMATİK 10


               7.Yönerge
               Şekildeki ABCD paralelkenarında [AC] köşegen, [KL]//[AB] ve [MN]//[BC] dir.

                                                    D              N         C


                                               K                           L
                                                              O



                                           A               M          B

               Öğrencilerden köşegenin paralelkenarı eşit alanlı iki üçgene ayırdığı bilgisini kullanarak veri-
               len şekildeki eşit alanlı üçgenleri belirlemeleri istenir. Belirlenen bu üçgenler yardımıyla
               A(KOND)=A(MBLO) olduğu vurgulanır.

               Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.

               Örnek 7:
               Aşağıdaki ABCD paralelkenarında [AC] köşegen, [KL]//[AB] ve [MN]//[BC] dir.

                                                 D                 N         C

                                              K                             L
                                                                O



                                           A                  M         B
                   &                 &
                                    (
                                                 2
                                                                       2
                AAKO   ) =  15 cm 2 , AOLC ) =  2 cm  ve A(ABCD)=48 cm olduğuna göre ONDK paralelke-
                  (
               narının alanını bulunuz.
               (Cevap: 7 cm )
                            2
               8.Yönerge
               Kenar uzunlukları eşit olan paralelkenara eşkenar dörtgen denir.
                                                   D         a            C





                                                a                       a





                                               A           a         B
               Öğrencilerden ABCD eşkenar dörtgeninin köşegenlerini çizmeleri istenir .Eşkenar dörtgenin
               de bir paralelkenar olmasından dolayı köşegenlerinin birbirini ortalamasından ve ikizkenar
               üçgenlerin özelliklerinden yararlanarak [AC] ve [BD] köşegenlerinin
               •  Birbirini ortaladığı
               •  Birbirini dik kestiği ve
               •  Aynı zamanda açıortay olduğunu bulmaları istenir.
               Aşağıdaki örneklerin cozumu oğrenciler ve gerektiğinde oğretmenler tarafından
               gercekleştirilir.
                                                                                                    47
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53