Page 17 - Felsefe 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 17
3 FELSEFE 11
3. Yönerge Öğrencilerin aşağıdaki metni okuyarak metne yönelik soruyu cevaplamalarını sağlayınız.
Locke’a göre bütün insanlar eşit Montesquieu’ye göre yasama ve Rousseau’ya göre insanın özgür
doğmuş olup hiçbir insanın bir yürütme güçleri aynı kişi ya da doğduğu ve istediği gibi davran-
diğerini ortadan kaldırma, onu kurumda olursa burada politik ma hakkına sahip bulunduğu
tahakküm altına alma veya bir özgürlük olamaz. Yargı gücü, yerde sivil toplum, insanı zincire
araç olarak kullanma hakkı yasama ve yürütme gücünden vurmuştur. Rousseau, tüm yurt-
yoktur. Eşitlik durumu, her ayrılmazsa politik özgürlükten taşları özgürleştirecek bir düzen
insanın başka birinin iradesine yaratmak suretiyle toplumsal
ve otoritesine tabi olmadan kendi söz edilemez. düzeni veya politik otoriteyi,
doğal özgürlüğünü sağlayacak doğal özgürlük kaybını yeni ve
eşit haklara sahip olmasını ifade daha yüksek bir özgürlük türüyle
eder. Bu yüzden özgürlük eşitlik- telafi edecek şekilde meşrulaştır-
ten çıkar. ma yolunu seçer.
Filozofların birey ve devlet ilişkisi hakkındaki görüşlerinin ortak noktasını yazınız.
4. Yönerge Öğrencilerin aşağıdaki görüşleri okuyarak soruyu cevaplamalarını sağlayınız.
Ahlaki eylem, sonucuna göre değil onun arkasın- ........................................................................................................
daki amaca göre değerlendirilmelidir.
Ahlaki eylem, eylemden etkilenen insanların ........................................................................................................
sayısının çokluğuyla değerlendirilmelidir.
Yukarıda verilen görüşlerin hangi filozofa ait olduğunu yanlarına yazınız.
Ölçme ve Değerlendirme
Çalışma kâğıdındaki sorular öğrencilere ödev olarak verilir.
16