Page 18 - Felsefe 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 18
FELSEFE 11 3
ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KÂĞIDI
1.
https://www.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=91ca5ac3bd05de- Videoyu izlemek
d9cbbbb585de763608&resourceType=1&resourceLocation=2 için karekodu
linkinde yer alan “Aydınlanmanın Kültürel Etkileri” isimli videoyu izleyiniz. okutunuz.
https://www.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=4efe02a97b0521d62b- Videoyu izlemek
bebd5108dfe35a&resourceType=1&resourceLocation=2 linkinde yer alan “Fransız için karekodu
İhtilali” isimli videoyu izleyiniz. okutunuz.
İzlediğiniz videolardan hareketle felsefenin ve filozofların rolünü yorumlayınız.
2. Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Hegel, çevresinde gördüklerinden anlam çıkarmak için yalın ve anlaşılır bir düşünce sistemi
oluşturmuştur. O, dünyanın farklı ve çelişkili birimlerin bir toplamı olmadığını söyler. Dış görü-
nüşlerine rağmen bu çelişkili birimler aslında birleşik bir bütünün mutlak parçalarıdır. Hegel’e göre
gerçeklik rasyonel olmalıdır. Mantıklı gerçeklere ulaşmak için geçtiğimiz aşamaların gerçekliğin
ilerlediği süreçlerle aynı olması gerekir. Bu ilerlemenin anahtarı, diyalektik bir sürecin sonunda
daha üstün bir yapıya dönüşen “öz” ya da zekâ kavramlarıdır. Hegel’in diyalektik sürecinin parçaları
şunlardır: Önce teziniz “varoluş” ortaya çıkar ve sonra antitezi olan “yokluk”. Tüm bunların sentezi
ise “oluş”tur. Tez ve antitez, sentez (oluş) kavramında bir araya gelir.
Tez, antitez ve senteze birer örnek veriniz.
3. 18. yüzyıl-19. yüzyıl filozoflarından beş (5) tanesinin adını yazınız.
4. Aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
18 ve 19. yüzyıl felsefesinin
öne çıkan problemleri
17