Page 41 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 41
9 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Cici Ariel’im benim, bu işe göz kulak ol, ha?
Ondan sonra hava kadar özgürsün, hoşça kal!
Buyurun gidelim.
(Herkes çıkar.)
SON SÖZ
(Prospero konuşur.)
Ne kadar büyüm varsa
Artık uçtu yok oldu,
Banaysa kala kala
Kendi cılız gücüm kaldı.
Karar sizlerin şimdi:
İster burada tutarsınız beni,
İster Napoli’ye yollarsınız geri.
Ama madem dukalığımı aldım,
Sahtekârı da bağışladım,
Yeter bu çorak adada kaldığım,
Büyünüzle sımsıkı bağlandığım.
Çözün bağlarımı, salıverin beni
Çırpın o güzelim ellerinizi.
Soluğunuzun tatlı rüzgârıyla
Dolsun ki yelkenlerim daima,
Yarıda kalmasın hiç seferim;
Çünkü sizi hoşnut etmek hedefim.
Ne perilerim kaldı buyruğuma uyacak
Ne de sanatım, kimseyi efsunlayacak;
Yani sonum perişanlık bu durumda,
Tabii, dualarınızın desteği olmazsa.
Merhamet duaya hiç dayanamaz çünkü,
Hemen bağışlar kusurların tümünü.
Siz gelin hoşgörün, salıverin beni;
Bağışlanmak isteyen bağışlamayı bilmeli
(Çıkar.)
Shakespeare, W. (2003). Fırtına. İstanbul: Remzi. s. 74-76.
1. Metinde geçen deyim anlamlı kelimeleri bulunuz. Metinde bu tip kelimelerin kullanılması, metnin
anlatımını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
2. Metnin çatışma unsurunu belirleyiniz. Yazarın ortaya koyduğu bu çatışma tema ve konunun gelişi-
mine nasıl katkıda bulunmuştur? Açıklayınız.
40