Page 71 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 71
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
CEVAP ANAHTARLARI
8. • Çukurova’daki insanların geçimini neyle sağladıkları,
• Çukurovalının verim aldığı toprağa bakış açısı,
• Çukurova’nın coğrafi yapısı, dış görünümü,
• Çukurova halkının günlük yaşamında önemli yer tutan de-
yimler, söylemler,
• Çukurova’da yer alan tarihi yerler hanlar, kaleler vb.
• Çukurova yöresine ait efsaneler, inanışlar konusunda araştır-
ma yapmıştır.
9. Çukurovalının toprağına sonsuz inanması,
Manevi değer
inanç
Mitolojik öge Lokman Hekim, Şahmeran Efsanesi
Tarihî öge Misis’te Romalılardan veya Selçuklular-
dan kalma olduğu söylenen bir köprü.
10. a) Gezi, efsane, hikâye türlerinden yararlanmıştır.
b) Açıklayıcı anlatım
Öyküleyici anlatım
Betimleyici anlatım
11. • Metnin tamamı Çukurova’yı anlattığı için en başa Çukurova’nın
bir haritasını,
• Çukurova topraklarının bereketinin anlatıldığı giriş bölümü
için Çukurova’daki pamuk tarlalarının olduğu bir fotoğrafı,
• Şahmeran’ın efsanesinin anlatıldığı bölümler için Şahmeran’ın
bir temsilî resmini,
• Misis Köprüsü’nün anlatıldığı bölümler için Misis Köprü-
sü’nün günümüzdeki bir fotoğrafını,
• Lokman Hekim’in anlatıldığı bölümler için Lokman Hekim’in
temsilî bir resmini kullanmayı tercih ederdim.
12. Bu cümlelerdeki soru cümleleri anlatımı daha etkili kılmak için
kullanılmış.
13. • Anlamca çelişen kelimelerin bir arada kullanılması.
• Bir kelimenin yanlış anlamda kullanılması.
• Dolaylı tümleç (yer tamlayıcısı) eksikliği.
70