Page 23 - DÖRT DÖRTLİK KONU PEKİŞTİRME TESTİ MATEMATİK 10
P. 23

MATEMATİK

                                      Sayma ve Olasılık / Sıralama ve Seçme - Test A                     1     TEST



        1.   Çift rakamlar kullanılarak  rakamları farklı, üç basamaklı     4.   Bir öğrenci, Coğrafya dersi proje ödevinde aşağıdaki tabloda
            kaç farklı doğal sayı yazılabilir?                     verilen kıtalardaki ülkelerden istediklerini seçerek onları tanı-
                                                                   tan bir katalog hazırlayacaktır.
            A)  60     B)  48    C)  36    D)  32     E) 24
                                                                    Amerika Kıtası  Asya Kıtası  Avrupa Kıtası  Afrika Kıtası
                                                                    Venezuela    Japonya    İsviçre
                                                                    Brezilya     Güney Kore   İspanya
                                                                    Arjantin                İtalya
                                                                                            Avusturya


                                                                   Tabloda Afrika kıtasındaki ülkeler okunamamaktadır. Öğret-
                                                                   meni, öğrenciye ''Amerika, Asya ve Avrupa kıtalarından birer
                                                                   ülke veya Asya, Avrupa ve  Afrika kıtalarından birer ülke se-
                                                                   çebilirsiniz.'' demiştir.
                                                                   Bu öğrenci proje ödevini 40 farklı biçimde alabileceğine
                                                                   göre tablodaki  Afrika kıtası sütununda kaç ülke yazmak-
                                                                   tadır?

                                                                   A)  1      B)  2     C)  3      D)  4      E) 5









                                                                             .
                                                               5.   P (n, 4) = 10   P (n, 3) eşitliği veriliyor.
        2.   A = {0, 1, 2, 3, 4} kümesinin elemanlarını kullanarak üç
            basamaklı, rakamları farklı, 230 dan büyük kaç farklı sayı   Buna göre n kaçtır?
            yazılabilir?
                                                                   A)  14     B)  13    C)  12    D)  11     E) 10
            A)  21    B)  24     C)  29    D)  30     E) 32



























                                                               6.   Okullar  arası  spor  yarışmalarında  okullarını  desteklemek
                                                                   isteyen 10-A sınıfı öğrencilerinden 4 kız ve 3 erkek öğrenci
                                                                   tribündeki yan yana 7 boş koltuğa oturacaklardır. Kız öğrenci-
        3.   A = {1, 2, 3, 4, 5} kümesinin elemanlarını kullanarak, rakamla-  lerden Havva, Melis ile yan yana oturmak istemektedir.
            rı farklı, dört basamaklı doğal sayılar yazılıp küçükten büyüğe
                                                                   Buna göre Havva ile Melis yan yana, kızlar kendi araların-
            doğru sıralanıyor.
                                                                   da ve erkekler kendi aralarında yan yana olmak üzere boş
            Buna göre baştan 49. sayı kaçtır?                      koltuklara kaç farklı şekilde oturabilirler?

            A)  2541   B)  2543   C)  3124   D)  3142   E) 3214    A)  204    B)  196   C)  144    D)  72    E) 48




                                                           23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28