Page 23 - DÖRT DÖRTLİK KONU PEKİŞTİRME TESTİ MATEMATİK 10
P. 23
MATEMATİK
Sayma ve Olasılık / Sıralama ve Seçme - Test A 1 TEST
1. Çift rakamlar kullanılarak rakamları farklı, üç basamaklı 4. Bir öğrenci, Coğrafya dersi proje ödevinde aşağıdaki tabloda
kaç farklı doğal sayı yazılabilir? verilen kıtalardaki ülkelerden istediklerini seçerek onları tanı-
tan bir katalog hazırlayacaktır.
A) 60 B) 48 C) 36 D) 32 E) 24
Amerika Kıtası Asya Kıtası Avrupa Kıtası Afrika Kıtası
Venezuela Japonya İsviçre
Brezilya Güney Kore İspanya
Arjantin İtalya
Avusturya
Tabloda Afrika kıtasındaki ülkeler okunamamaktadır. Öğret-
meni, öğrenciye ''Amerika, Asya ve Avrupa kıtalarından birer
ülke veya Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarından birer ülke se-
çebilirsiniz.'' demiştir.
Bu öğrenci proje ödevini 40 farklı biçimde alabileceğine
göre tablodaki Afrika kıtası sütununda kaç ülke yazmak-
tadır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
.
5. P (n, 4) = 10 P (n, 3) eşitliği veriliyor.
2. A = {0, 1, 2, 3, 4} kümesinin elemanlarını kullanarak üç
basamaklı, rakamları farklı, 230 dan büyük kaç farklı sayı Buna göre n kaçtır?
yazılabilir?
A) 14 B) 13 C) 12 D) 11 E) 10
A) 21 B) 24 C) 29 D) 30 E) 32
6. Okullar arası spor yarışmalarında okullarını desteklemek
isteyen 10-A sınıfı öğrencilerinden 4 kız ve 3 erkek öğrenci
tribündeki yan yana 7 boş koltuğa oturacaklardır. Kız öğrenci-
3. A = {1, 2, 3, 4, 5} kümesinin elemanlarını kullanarak, rakamla- lerden Havva, Melis ile yan yana oturmak istemektedir.
rı farklı, dört basamaklı doğal sayılar yazılıp küçükten büyüğe
Buna göre Havva ile Melis yan yana, kızlar kendi araların-
doğru sıralanıyor.
da ve erkekler kendi aralarında yan yana olmak üzere boş
Buna göre baştan 49. sayı kaçtır? koltuklara kaç farklı şekilde oturabilirler?
A) 2541 B) 2543 C) 3124 D) 3142 E) 3214 A) 204 B) 196 C) 144 D) 72 E) 48
23