Page 522 - Dört Dörtlük - AYT - Matematik
P. 522
MATEMATİK Çemberin Analitik İncelenmesi 4. TEST
2
2
2
2
2
5. (x – 3) + (y – 7) = 196 ve (x + 2) + (y + 5) = A denklem- 7. Dik koordinat düzleminde eksenlere teğet olacak şekilde ya-
lerine sahip çemberler birbirine içten teğet olduklarına rıçap uzunluğu 2 birim olan dört çember çizilmektedir.
göre A kaç olabilir?
Buna göre bu dört çembere teğet olacak şekilde çizilen
A) 0 B) 1 C) 2 D) 3 E) 4 en büyük çemberin çapının en küçük çemberin çapına
oranı kaçtır?
A) 3 + §2 B) 4 + 2§2 C) 3 + 2§2
D) 5§2 E) 2 + §2
6. Şekilde içleri farklı renklerde boyanmış çemberlerin denklem-
leri aşağıda verilmiştir.
2
2
• Çember: (x + 2) + (y – 1) = 7
2
• Çember: (x – 3) + (y – 2) = 9
2
8. Bir gölde gezintiye çıkan bir kişinin bulunduğu nokta orijin
4 1 olarak kabul edilerek göl koordinat düzleminde modellenmiş-
2
2
• Çember: (x – ) + (y + ) = 6
3 2 tir. Bu kişi elindeki taşı A(4, 5) noktasına atmıştır.
1
A(0, 0), B( , 1) ve C(3, 2) noktaları sırasıyla hangi renk ile Atılan taşın oluşturduğu çemberin yarıçapı saniyede
2
2 birim arttığına göre hangi saniyeler arasında bu kişinin
boyanmış bölgenin içerisinde yer almaktadır? bulunduğu yere ulaşır?
A) Turuncu, Sarı, Mavi B) Turuncu, Yeşil, Mor A) 0 - 1 B) 1 - 2 C) 2 - 3
D) 3 - 4 E) 4 - 5
C) Sarı, Mor, Mavi D) Kırmızı, Gri, Mavi
E) Turuncu, Gri, Mor
522