Page 164 - Dört Dörtlük - TYT - Matematik
P. 164

MATEMATİK                      Denklemler ve Eşitsizliklerle İlgili Uygulamalar               3. TEST - C



        7.   Bir torbada sarı ,mavi ve yeşil bilyeler vardır. Bu torbaya   10.  Bir bankanın ATM sindeki banknotların konulduğu para ku-
            1 tane sarı bilye konulursa torbadaki sarı bilye sayısı tüm bil-  tularında 20 TL, 50 TL ve 100 TL lik banknotlar vardır. Bu
                  1
            yelerin    'ü, torbadan 3 yeşil bilye alınır ise yeşil bilye sayısı    kutulara paraları yerleştiren banka görevlisi yanlışlıkla 20 TL
                  4

                              1                                    konulacak kutuya 100 TL, 50 TL konulacak kutuya 20 TL, 100
            torbadaki tüm bilyelerin   'ü oluyor.
                                                   4               TL konulacak kutuya 50 TL koyuyor. ATM  istenilen tutarı en
                                                                   az sayıda banknot verecek biçimde programlanmıştır. ATM
            Buna göre ilk durumda torbadaki sarı ve mavi bilye sayı-  ye para çekmek üzere gelen Sami bey çekmek istediği tutarı
            larının toplamı aşağıdakilerden hangisi olabilir?      ATM  nin  ekranındaki  ilgili  bölüme  yazıyor  ancak  ATM  den
                                                                   çekmek istediği tutardan farklı olarak 420 TL çekiyor.
            A) 25              B) 28              C) 32              D) 37            E) 39
                                                                   Sami Bey ATM nin ekranına çekmek istediği tutarı kaç TL
                                                                   olarak yazmış olabilir?
                                                                   A) 270            B) 320             C) 460           D) 490       E) 530








        8.   Çanakkale şehitliğini ziyaret edip, anıtların önüne gül bırak-  11.  Sınıfça  huzurevindeki  büyüklerini  ziyaret  edecek  olan  9-A
            mak isteyen, biri 6 diğeri 9 kişilik iki öğrenci grubuna ilk önce
            gruplarındaki kişi sayıları ile orantılı olacak biçimde gül dağı-  sınıfı  öğrencileri  toplam  336  lira  değerinde  hediye  paketle-
            tılıyor. Gülleri alan öğrencilerden                    ri hazırlamışlar ve tutarı eşit olarak paylaşmak istemişlerdir.
                                                                   Ancak 5 öğrenci yanlarında para olmadığı için kendilerine dü-
            6 kişilik gruptakiler,                                 şen payı verememişler,3 öğrenci sadece kendilerine düşen
                                1
            1. Anıta ellerindeki güllerin   'sini,                 pay kadar para verebilmişlerdir. Kalan miktarı diğer öğren-
                                2
                                                                   ciler kendi aralarında eşit olarak paylaşıp başlangıçta öde-
                                    1                              meleri gereken payın   1  'ü kadar fazla para ödeyerek hediye
            2. Anıta ellerinde kalan güllerin   'sini,                              4
                                                               2   paketlerini almışlardır.
            3. Anıta ellerinde kalan güllerin tamamını             Buna göre başlangıçta öğrencilere kişi başına düşen pay
                                                                   kaç liradır?
            9 kişilik gruptakiler,
                                1                                  A) 12              B) 14              C) 16             D) 21             E)28
            1. Anıta ellerindeki güllerin   'ünü,
                                3

                                    1
            2. Anıta ellerinde kalan güllerin   'sini,
                                    2

            3. Anıta ellerindeki güllerin tamamını, bırakmışlardır.
            Üçüncü anıta her iki grup toplam 45 gül bıraktığına göre   12.  Bir şirket çalışanlarının performanslarını ölçmek amacıyla yıl-
            başlangıçta öğrencilere toplam kaç gül dağıtılmıştır?  da bir kez hız, hilgi ve uyum bölümlerinden oluşan üç aşamalı
                                                                   performans değerlendirmesi yapmaktadır. Değerlendirme ile
            A) 90            B) 96            C) 120           D) 150            E) 180
                                                                   ilgili bilgiler aşağıdaki gibidir.
                                                                      • Her bölümden en fazla 100 puan alınabilir.
                                                                      • Hız bölümünden alınan puanın %20'si
                                                                      • Bilgi bölümünden alınan puanın %45'i
                                                                      • Uyum bölümünden alınan puanın %35'i toplanarak çalı-
                                                                      şanın performans puanı hesaplanır.
                                                                      • Performans puanı 70 ve üzeri olan çalışanlar ödüllendi-
                                                                      rilir.
        9.   Maratona  hazırlanan  iki  arkadaştan  Durmuş’un  bir  adımı       Performans değerlendirmesindeki Hız bölümünden 75 puan
            70 cm, Ali’nin bir adımı 60 cm'dir. Durmuş dakikada ortalama   alan şirket çalışanı Bekir, bilgi ve uyum bölümlerinden top-
            500 adım, Ali dakikada ortalama 450 adım atabilmektedir. Ali   lam 140 puan almıştır.
            antrenmana başlamış ve 3,2 km yol aldığında Durmuş aynı
            güzergahta aynı yönde antrenmana başlamıştır.          Buna göre Bekir performans değerlendirmesinden ödül
                                                                   alabilmesi için, bilgi bölümünden en az kaç puan almalı-
            Buna göre Durmuş kaç dakika sonra Ali’yi yakalar?      dır?

            A) 30             B) 35               C) 40               D) 48            E) 50      A) 45             B) 50                C) 54             D) 60             E) 62


                                                          164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169