Page 13 - Liseye Hoş Geldin - Biyoloji
P. 13
BİYOLOJİ
NELER ÖĞRENECEĞİZ? NELER ÖĞRENECEĞİZ?
BİYOLOJİ DERSİ 9. SINIF TEMA DAĞILIMI TABLOSU
YAŞAM
1
• Yaşam Bilimi: Biyoloji
9. SINIF ORGANİZASYON
• Sınıflandırma ve Biyoçeşitlilik
2
• Temel Bileşenler
• Hücrenin Organizasyonu
Yaşam temasının içeriğini bilim, bilimsel araştırma süreçleri, sınıflandırma ve biyoçeşitlilik oluşturmaktadır. Tema kapsa-
mında öğrencilerin biyolojideki gelişmelerin insan hayatına katkılarını sorgulamaları, bilimin doğasını ve bilimsel araştırma-
ların bilim etiğine uygunluğunu yorumlamaları, biyoçeşitliliği oluşturan unsurlara, canlıların ortak özelliklerine ilişkin bilimsel
çıkarım yapmaları ve çevrelerindeki canlıları sınıflandırma ölçütlerine göre sınıflandırmaları amaçlanmaktadır.
Organizasyon temasının içeriğini hücre, organik ve inorganik moleküller oluşturmaktadır. Tema kapsamında öğrencilerin
hücrenin yapısal bileşenleri olan molekülleri incelemeleri, hücre alt birimlerini ve bu birimler arasındaki ilişkileri çözümle-
meleri, hücre zarından madde geçişlerini sınıflandırmaları, canlılardaki yapısal organizasyon hakkında tümevarımsal akıl
yürütmeleri, besinlerin yapısındaki organik moleküllerin varlığı, enzim aktivitesini etkileyen koşullar ve hücre zarından
madde geçişleriyle ilgili deney yapmaları amaçlanmaktadır.
BİYOLOJİ DERSİ 10. SINIF TEMA DAĞILIMI TABLOSU
ENERJİ
10. SINIF EKOLOJİ
1
• Güneşten Besinlere
• Besinlerden Enerjiye
2
• Ekosistemler
• Ekolojik Sürdürebilirlik
Enerji temasının içeriğini canlı yaşamında enerjinin önemi, besinlerden enerji eldesi ve enerji metabolizması oluşturmak-
tadır. Tema kapsamında öğrencilerin canlı yaşamının devamlılığ için enerjinin neden gerekli olduğunu sorgulamaları,
besinlerden elde edilen enerjinin metabolik süreçlere katkısına ve insanda enerji eldesi için sindirim, emilim ve taşımanın
gerekliliğine dair bilimsel çıkarım yapmaları, fotosentez ve fermantasyonla ilgili deney yapmaları, farklı besin gruplarından
enerji eldesi süreçlerini karşılaştırmaları, kemosentez hakkında bilgi toplamaları, fotosentez ve hücresel solunum reaksi-
yonlarıyla ilgili bilimsel model oluşturmaları, canlılarda sindirim çeşitlerini ve yapılarını sınıflandırmaları amaçlanmaktadır.
Ekoloji temasının içeriğini ekosistemler ve ekolojik sürdürülebilirlik oluşturmaktadır. Tema kapsamında öğrencilerin ekosis-
temin bileşenleri arasındaki ilişkileri çözümlemeleri, tür içi ve türler arası etkileşimleri sorgulamaları, ekosistemde madde
ve enerji akışıyla ilgili akıl yürütmeleri ve madde döngüleri ile ilgili bilimsel model oluşturmaları, ekolojik sürdürülebilirliğin
önemini yorumlamaları, atık yönetimiyle ilgili yapılan çalışmalar konusunda bilgi toplamaları, sürdürülebilirliği kısıtlayan
durumlarla ilgili gözleme dayalı tahminler yapmaları, ekolojik ayak izini küçültebilme yollarını ve doğal kaynaklar ile biyo-
çeşitliliğin korunması için alınan önlemleri sorgulamaları amaçlanmaktadır.
LİSEYE HOŞ GELDİN 13