Page 13 - Liseye Hoş Geldin - Biyoloji
P. 13

BİYOLOJİ

 NELER ÖĞRENECEĞİZ?                                                   NELER ÖĞRENECEĞİZ?




        BİYOLOJİ DERSİ 9. SINIF TEMA DAĞILIMI TABLOSU


                  YAŞAM
               1
                    •  Yaşam Bilimi: Biyoloji
            9. SINIF    ORGANİZASYON

                    •  Sınıflandırma ve Biyoçeşitlilik
               2
                       •  Temel Bileşenler
                    •  Hücrenin Organizasyonu

        Yaşam temasının içeriğini bilim, bilimsel araştırma süreçleri, sınıflandırma ve biyoçeşitlilik oluşturmaktadır. Tema kapsa-
        mında öğrencilerin biyolojideki gelişmelerin insan hayatına katkılarını sorgulamaları, bilimin doğasını ve bilimsel araştırma-
        ların bilim etiğine uygunluğunu yorumlamaları, biyoçeşitliliği oluşturan unsurlara, canlıların ortak özelliklerine ilişkin bilimsel
        çıkarım yapmaları ve çevrelerindeki canlıları sınıflandırma ölçütlerine göre sınıflandırmaları amaçlanmaktadır.
        Organizasyon temasının içeriğini hücre, organik ve inorganik moleküller oluşturmaktadır. Tema kapsamında öğrencilerin
        hücrenin yapısal bileşenleri olan molekülleri incelemeleri, hücre alt birimlerini ve bu birimler arasındaki ilişkileri çözümle-
        meleri, hücre zarından madde geçişlerini sınıflandırmaları, canlılardaki yapısal organizasyon hakkında tümevarımsal akıl
        yürütmeleri, besinlerin yapısındaki organik moleküllerin varlığı, enzim aktivitesini etkileyen koşullar ve hücre zarından
        madde geçişleriyle ilgili deney yapmaları amaçlanmaktadır.




        BİYOLOJİ DERSİ 10. SINIF TEMA DAĞILIMI TABLOSU




                  ENERJİ
            10. SINIF    EKOLOJİ
               1

                    •  Güneşten Besinlere
                    •  Besinlerden Enerjiye
               2
                       •  Ekosistemler
                    •  Ekolojik Sürdürebilirlik


        Enerji temasının içeriğini canlı yaşamında enerjinin önemi, besinlerden enerji eldesi ve enerji metabolizması oluşturmak-
        tadır.  Tema  kapsamında  öğrencilerin  canlı  yaşamının  devamlılığ  için  enerjinin  neden  gerekli  olduğunu  sorgulamaları,
        besinlerden elde edilen enerjinin metabolik süreçlere katkısına ve insanda enerji eldesi için sindirim, emilim ve taşımanın
        gerekliliğine dair bilimsel çıkarım yapmaları, fotosentez ve fermantasyonla ilgili deney yapmaları, farklı besin gruplarından
        enerji eldesi süreçlerini karşılaştırmaları, kemosentez hakkında bilgi toplamaları, fotosentez ve hücresel solunum reaksi-
        yonlarıyla ilgili bilimsel model oluşturmaları, canlılarda sindirim çeşitlerini ve yapılarını sınıflandırmaları amaçlanmaktadır.

        Ekoloji temasının içeriğini ekosistemler ve ekolojik sürdürülebilirlik oluşturmaktadır. Tema kapsamında öğrencilerin ekosis-
        temin bileşenleri arasındaki ilişkileri çözümlemeleri, tür içi ve türler arası etkileşimleri sorgulamaları, ekosistemde madde
        ve enerji akışıyla ilgili akıl yürütmeleri ve madde döngüleri ile ilgili bilimsel model oluşturmaları, ekolojik sürdürülebilirliğin
        önemini yorumlamaları, atık yönetimiyle ilgili yapılan çalışmalar konusunda bilgi toplamaları, sürdürülebilirliği kısıtlayan
        durumlarla ilgili gözleme dayalı tahminler yapmaları, ekolojik ayak izini küçültebilme yollarını ve doğal kaynaklar ile biyo-
        çeşitliliğin korunması için alınan önlemleri sorgulamaları amaçlanmaktadır.








                                                                               LİSEYE HOŞ GELDİN           13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18