Page 89 - Temel Düzek Matematik 11
P. 89

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME




                A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yer-     C. Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını
                     leri uygun kelimelerle doldurunuz.             ilgili alana yazınız.

            1.  Bir dik üçgende, dik kenarların uzunlukları   6.  Şekilde ABC    A
                b, c birim ve hipotenüs uzunluğu a birim ise               bir dik üçgen
                 2
                a = .......... olur.                            ve kenar
                                                                uzunlukları cm              x+4
            2.  Bir dik üçgende açılar ile kenar uzunluklarının   cinsinden birer   x
                oranları arasındaki ilişkilere ............. oranlar   tam sayıdır.
                denir.                                           AB =  xcm
                                                                       x
                                                                 BC =+    2  cm  B ∙    x+2             C
            3.  İki üçgen arasında yapılan bire bir eşlemede     AC =+    4  cm
                                                                       x
                karşılıklı açılar eş veya karşılıklı kenarların   olduğuna göre x in değerini bulunuz.
                uzunlukları orantılı ise bu üçgenlere ................
                üçgenler denir.
                                                             7.  Kızılay'a ait bir yardım gemisi, EFKL dikdört-
            4.  İki üçgenin karşılıklı tüm kenarları orantılı ise bu   geni şeklindeki bir limana A noktasından giriş
                iki üçgen benzerdir.                            yapmıştır. Buradan karşı kıyıdaki herhangi bir
                Bu benzerliğe ............................ benzerliği denir.  B noktasında yükünü boşaltıp C noktasına
                                                                giderek demirleyecektir.
                                                                   E                      B      F

                 B. Aşağıda verilen eşleştirmeleri yapınız.                                        100 m
                                                                   300 m

            5.  Aşağıdaki tanımları tablodaki ifadeler ile                                          C
                eşleştiriniz.
                                                                  L                                K
                 a) Bir dik üçgende verilen bir açının karşısındaki        A        300 m
                     dik kenar uzunluğunun hipotenüs uzunluğuna    Buna göre geminin alabileceği en kısa yo-
                     oranıdır.                                  lun kaç metre olduğunu bulunuz.


                 b) Bir dik üçgende verilen bir açının karşısındaki
                     dik kenar uzunluğunun komşu dik  kenar   8.  Aşağıdaki şekilde ABC bir üçgen mC =  45c
                                                                                                ()
                                                                                                 W
                     uzunluğuna oranıdır.
                                                                olmak üzere
                                                                             25               72
                  1. Açının sinüs değeri  2. Açının kosinüs değeri
                                                                                          45c
                  3. Açının tanjant değeri  4. Açının kotanjant değeri


                                                                 AB =  25  cm , AC =  72  cm olduğuna
                                                                göre |BC| nun kaç cm olduğunu bulunuz.
                    a)        b)








                                                                                     Temel Düzey Matematik 11    89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94