Page 89 - Temel Düzek Matematik 11
P. 89
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yer- C. Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını
leri uygun kelimelerle doldurunuz. ilgili alana yazınız.
1. Bir dik üçgende, dik kenarların uzunlukları 6. Şekilde ABC A
b, c birim ve hipotenüs uzunluğu a birim ise bir dik üçgen
2
a = .......... olur. ve kenar
uzunlukları cm x+4
2. Bir dik üçgende açılar ile kenar uzunluklarının cinsinden birer x
oranları arasındaki ilişkilere ............. oranlar tam sayıdır.
denir. AB = xcm
x
BC =+ 2 cm B ∙ x+2 C
3. İki üçgen arasında yapılan bire bir eşlemede AC =+ 4 cm
x
karşılıklı açılar eş veya karşılıklı kenarların olduğuna göre x in değerini bulunuz.
uzunlukları orantılı ise bu üçgenlere ................
üçgenler denir.
7. Kızılay'a ait bir yardım gemisi, EFKL dikdört-
4. İki üçgenin karşılıklı tüm kenarları orantılı ise bu geni şeklindeki bir limana A noktasından giriş
iki üçgen benzerdir. yapmıştır. Buradan karşı kıyıdaki herhangi bir
Bu benzerliğe ............................ benzerliği denir. B noktasında yükünü boşaltıp C noktasına
giderek demirleyecektir.
E B F
B. Aşağıda verilen eşleştirmeleri yapınız. 100 m
300 m
5. Aşağıdaki tanımları tablodaki ifadeler ile C
eşleştiriniz.
L K
a) Bir dik üçgende verilen bir açının karşısındaki A 300 m
dik kenar uzunluğunun hipotenüs uzunluğuna Buna göre geminin alabileceği en kısa yo-
oranıdır. lun kaç metre olduğunu bulunuz.
b) Bir dik üçgende verilen bir açının karşısındaki
dik kenar uzunluğunun komşu dik kenar 8. Aşağıdaki şekilde ABC bir üçgen mC = 45c
()
W
uzunluğuna oranıdır.
olmak üzere
25 72
1. Açının sinüs değeri 2. Açının kosinüs değeri
45c
3. Açının tanjant değeri 4. Açının kotanjant değeri
AB = 25 cm , AC = 72 cm olduğuna
göre |BC| nun kaç cm olduğunu bulunuz.
a) b)
Temel Düzey Matematik 11 89