Page 19 - Sosyoloji 2 | 1.Ünite
P. 19
Boşanmadan sonra eşler hem ekonomik hem de toplumsal sorunlarla karşılaşabilir. Örneğin ekonomik
güvenceden yoksun eşler ve özellikle bir işte çalışmayan kadınlar, nafaka ödeyen erkekler boşanma sonucunda
geçim sıkıntısıyla karşı karşıya kalabilir. Boşanmanın ortaya çıkardığı sorunlardan biri de çocukların bakımıdır.
Anne ya da babanın yokluğu ve ayrılmanın ortaya çıkardığı toplumsal, ekonomik ve psikolojk sorunlar, çocuğun
kendisinden beklenen davranışları öğrenmesini engelleyebilir. Böylece gelişim sürecindeki çocuğun topluma
uyum sorunları yaşamasına neden olabilir.
10. ETKİNLİK
YORUMLAYINIZ
ÇOCUKLARIN BOŞANMAYA TEPKİLERİ
ÇOCUĞUN ÇOCUĞUN BEKLENEN RİSK TAVSİYELER
YAŞI TEPKİSİ SORUNLAR FAKTÖRLERİ
Aile yaşantısının Bağımsızlığın Okul Ebeveyn
yok oluşunu erken veya geç başarısızlığı, rolü mutlaka
kavrama, kazanılması, sıkıntı ve devam
geleceği yaşıtları ile yarış bunalım ettirilmeli,
12-18 Yaş hakkında endişe içinde olma, arkadaş desteği
duyma, aile evlilikte kendi sağlanmalı,
bireyleri için rolü hakkında boşanmanın
kendini sorumlu şüpheye düşme getirdiği strese
tutma, öfke dikkat edilmelidir.
SORULAR
1. Boşanmanın çocuklar üzerindeki etkileri hakkında neler söyleyebilirsiniz?
2. Çocuklar, boşanma sonrasında eşlerden birinin yanında kalırsa diğer eşin çocuklara karşı sorumluluğu
biter mi? Görüşlerinizi paylaşınız.
PERFORMANS
Aşağıdaki soruları altı şapkalı düşünme tekniğini kullanarak cevaplayınız.
Konu: Boşanmanın eşler üzerindeki etkileri
Eşler boşanma olayından nasıl etkilenmektedir? Size göre bu etkileri azaltmanın yolları neler olabilir?
Açıklayınız.
(Altı şapkalı düşünme tekniği her biri farklı renklerden oluşan altı şapkadan oluşmaktadır. Farklı renkteki
şapkalardan birini başına takan bir öğrenciden sahip olduğu özelliğe göre ortaya konulan düşünceyi savun-
ması beklenir. Örneğin beyaz şapkayı kafasına takan bir öğrencinin konuyu tarafsız bir şekilde açıklaması
beklenirken kırmızı şapkayı takan bir öğrencinin duygusal olarak olayları değerlendirmesi beklenir.)
Beyaz şapka Tarafsız bir biçimde, bilgiyi merkeze alarak olaylara bakış açısı getirmeyi amaçlar. Bilgiyi temel alır.
(Tarafsız şapka)
Kırmızı şapka
(Duygusal şapka) Önsezilere dayalı olarak olaylara duygusal bir bakış açısı getirmeyi amaçlar. Duygusal tepki vermeyi temel alır.
Siyah şapka Olaylara eleştirel ve karamsar yönden bir bakış açısı getirmeyi amaçlar. Eleştirel yargıyı temel alır.
(Karamsar şapka)
Sarı şapka Olayların olumlu yönlerine odaklanarak iyimser ve yapıcı yönden bir bakış açısı getirmeyi amaçlar. Yapıcı
(İyimser şapka) düşünmeyi temel alır.
Yeşil şapka Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmak için yaratıcı ve yenilikçi bir bakış açısı getirmeyi amaçlar. Yeni
(Yaratıcı şapka) fikirler, yeni algılama biçimleri üretmeyi temel alır.
Mavi şapka Olayları tüm olası yönleri ile gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısı oluşturmayı
(Değerlendiren amaçlar. Durumu analiz edip sonuç çıkarmayı temel alır.
şapka)
BOŞANMANIN ETKİLERİ 29