Page 141 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 141

2.  Bunun için öğrencilerle birlikte masalın taslağı yeniden yazılır. Bunlar birer cümle şeklinde sadece olay
           örgüsü olmalıdır. “Keloğlan deve saldırdı.” “Keloğlan kuyudan atladı” gibi.
               3.  Storyboard denen yöntem uygulanır.  Bunun için masalın olası sahnelerinin sayısı kadar büyükçe bir
           kartona kareler çizilir. Basit bir çizimle karelerin içerisine tüm olay akışı işlenir. Örneğin ilk kare devin elmaları
           yemesi, İkinci kare ise okla prenslerin beklemesi olabilir. Bir cümleden fazla yazılmaz.

               4.  Masaldaki karakter çalışılan semboller üzerinden yeniden kurgulanır. Burada sınıfın hayal gücü devre-
           ye girer. Örneğin canavar nasıl olmalıdır? Nasıl görünür? Tipi nasıldır? Veya Peri kızı nasıl bir bedene sahiptir,
           tipi, saç rengi nasıldır? Sınıfça masal baştan sona hayal edilerek, masalın imgeleri seçilir. İmgeler seçilirken
           önerilen şey şudur. Bu çalışma rehber öğretmen eşliğinde de yapılabilir. Sorular genelleme içerse de öğrencilere
           arada bireysel sorular sorarak iç dünyalarını sorgulamaları beklenmektedir. Masalın sembolleri şöyledir:

               Canavar: Korkulan şey, istilacı duygu, değer yargı, düşünce, kişi.  /Neler Korku Vericidir?

               Elma Ağacı ve Elmalar: Kişi için değerli olan şeyler, kaybetmekten korktukları. / Sizce hayatta değerli olan
           şeyler nelerdir, sınırın ihlal edilmemesi gereken şeyler nelerdir?

               Ok: İrade, cesaret, amaca giden yol / Cesaret nedir? İnsan ne zaman eyleme geçer?

               Kuyu: Bilinmeyen, maceraya başlangıç (bilinçdışı) / Neyin üzerine gitmek heyecanlıdır, merak uyandırır?
           Sizce bu korkuların sebebi ne, bilinmeyenden korkuyorsak, bilmediğiniz nedir?
               Peri Kızları ve Prenses: Hayatta vazgeçtiğimiz kendimize ait değerler; yaratıcılık, hayal gücü, özgüven,
           resim yapma, şiir yazma vs. / Bu endişe veya korku sebebiyle nelerden vazgeçer insan?

               Devin öldürülmesi: Korkuyla yüzleşmek, cesaret ile korkuyu aşmak / Hiç bunu aştınız mı? Korkuyu aş-
           mak için neler mümkün?
               Kardeşlerin kuyuda bırakması: İhanet duygusu, kandırılma / Bu duygu nasıl hissettirir insana?

               Kara kıl: Yas, hüzün, korkulan şeyin başa gelmesi. / Korktuğunuz şey başınıza geldiğinde ne hissedersi-
           niz? Böyle zamanlarda sizce insan ne yapmalıdır?

               Başka bir diyar: İç Dünya, Farklı koşullar, bilinçdışı: Rüyalarınızda hiç bu korkuyu görmüş olabilir misi-
           niz? İç dünyanızda bu konuyla ilgili neler düşünüyorsunuz?
               Çeşme: Umut, şifa, neşe, hayata tutunma. / Böyle durumlarda sizce insan neşe veren şeyler nedir? Bu dö-
           nemlerle başa çıkma yöntemleri neler olabilir?








                                                                                                                     133
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146