Page 31 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | 2.Ünite
P. 31
Hikâye
3. Aşağıdaki parçada noktalama işaretlerinin kullanım amaçlarını belirtiniz.
Yusuf uzun zaman olduğu yerde, kılını bile kıpırdatmadan kaldı. Neden sonra oğlu gelip yanına çökün-
ce kendine geldi. Delikanlı, gözlerini dikmiş babasına bakıyordu. Boğuk bir sesle:
“Bulamadım.” dedi. Baba da gözlerini dikmiş, bataklığın üzerinde dolaşan iki kartala bakıyordu.
“Ben, buldum!” diye mırıldandı. Genç adam, babasının baktığı istikamete döndü. Öfkeyle:
“(...) ne işi varmış suyun, batağın içinde?..” diye söylendi. Yusuf, dönüp oğlunun yüzüne baktı:
“Karşı yakaya geçmeye niyetlenmiş bir hâlde..”
“Ne işi varmış o yakada?” Yusuf’un yüzünden acı bir tebessüm uçtu:
“Mübarek bu mevsimde işsizliği hiç sevmezdi. Canı sıkılmış olacak. Huyu sarı öküze benzemezdi...”
YAZMA ÇALIŞMALARI
a. Yazma Tür ve Tekniklerini Tanıma
Hikâye Yazma Aşamaları
1. Hazırlık 2. Planlama
a. Olay örgüsünü ve çatışmaları
a. Tema ve konuyu belirleme
b. Kişileri ve metindeki işlevlerini belirleme
belirleme b. Mekânı ve zamanı belirleme
c. Anlatıcı ve bakış açısını belirleme
4. Metni Düzeltme ve Geliştirme 3. Taslak Metin Oluşturma
a. Metin tutarlılığını değerlendirme a. Plan doğrultusunda metni
b. Anlatım bozukluklarını düzeltme yazma
c. Yazım ve noktalama hatalarını b. Anlatım biçim ve tekniklerinden
düzeltme yararlanma
5. Yazılan Metni Paylaşma
63