Page 6 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | 1.Ünite
P. 6

1   ÜNİTE






                    METNİ ANLAMA VE ÇÖZÜMLEME

                  1.  Okuduğunuz metinde geçen “Edebiyat-felsefe ilişkisinin bir başka kaçınılmaz zorunluluğu da, her
                     ikisinin de dil üzerine inşa edilmiş olmalarıdır.”, “Gerek yazar ve şairin duygu, hayal, intiba, göz-
                     lem ve düşüncelerini; gerekse filozofun düşüncelerini diğer insanlara aktarabilecekleri tek ile-
                     tişim vasıtası dildir.” cümlelerinde altı çizili kelime ve kelime grubunun anlamını kullanıldıkla-
                     rı cümlenin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi TDK’nin Türkçe Sözlük’ünden
                     kontrol ediniz.
                  2.  Edebiyatın birçok bilim dalıyla ilişkili olması metinde neye bağlanmıştır?

                  3.  Edebî eserlerde kullanılan dilin felsefe dilinden farklı olmasının nedeni ne olabilir?
                  4.  Metne göre felsefe ve edebiyatı bir araya getiren noktalar nelerdir? Düşüncelerinizi sözlü olarak
                     ifade ediniz.
                  5.  Okuduğunuz metinde kelimeler genellikle gerçek anlamlarıyla kullanılmıştır. Bunun nedenini
                     metnin türünü göz önünde bulundurarak açıklayınız.
                  6.  Metindeki anlatım biçimi ve düşünceyi geliştirme yollarını belirleyerek aşağıdaki şemalara yazınız.
                       Anlatım Biçimi                             Düşünceyi Geliştirme Yolları









                  7.  “Ne edebiyat felsefe ne de felsefe edebiyattır.” sözünü yorumlayınız.

                  8.  Metindeki ana düşünce ile yardımcı düşünceleri belirleyerek aşağıdaki şemalara yazınız.
                       Ana Düşünce                                Yardımcı Düşünceler
















                    YAZARIN BİYOGRAFİSİ

                 İSMAİL ÇETİŞLİ (1955-2015): Denizli’de doğan yazar ilköğrenimini Deniz-
                 li’de, ortaöğrenimini Denizli ve Isparta’da, yükseköğrenimini ise Erzurum’da
                 Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde ta-
                 mamladı. Dört yıl öğretmenlik yaptıktan sonra Fırat Üniversitesinde araştır-
                 ma görevlisi olarak çalıştı. Servet-i Fünûn’da Mensûr Şiir isimli çalışmasıyla
                 yüksek lisansını, Memduh Şevket Esendal-İnsan ve Eser isimli çalışmasıyla da
                 doktorasını tamamladı. Akademik hayatında 1995’te doçentliğe, 2001’de pro-
                 fesörlüğe yükseldi. 2001 yılında Pamukkale Üniversitesine geçen Çetişli, ça-
                 lışma hayatını bu üniversitede sürdürdü. Edebiyat Sanatı ve Bilimi, Memduh
                 Şevket Esendal, Batı Edebiyatında Edebî Akımlar, Metin Tahlillerine Giriş/1 Şiir, II. Meşrutiyet Devri
                 Türk Edebiyatı eserlerinden bazılarıdır.








                 16
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11