Page 39 - Fizik 9 | 5.Ünite
P. 39
PROJE
ENERJİ TASARRUFU İÇİN YAŞAM ALANLARININ YALITIMINA YÖNELİK
TASARIMLAR
Enerji tasarrufu için yaşam alanlarının yalıtımına yönelik tasa-
İÇERİK
rım yapma Sevgili Öğrenciler,
SÜRE 15 gün
BECERİLER Araştırma, kavrama, yaratıcı düşünme, iletişim, iş birliği
Bu çalışmada sizlerden
BEKLENEN Araştırma yapma, rapor hazırlama, ürün tasarlama, su-
PERFORMANS num yapma enerji tasarrufu için yaşam
alanlarının yalıtımı hakkında
DEĞERLENDİRME Puanlama anahtarı
araştırma yapmanız, edindi-
PUANLAMA ANAHTARI
ğiniz bilgilerden yararlanarak
3 2 1
ÖLÇÜT enerji tasarrufu için yaşam
KATEGORİ- ÖLÇÜTLER alanlarının yalıtımını sağlaya-
İYİ ORTA GELİŞTİRİ-
LERİ cak yeni ürünler tasarlamanız
LEBİLİR
beklenmektedir.
1. Grup üyeleri üzerlerine Çalışmanız sırasında aşa-
düşen görevleri eksiksiz
Grup yerine getirdiler. ğıdaki adımları takip etmeniz
çalışması sizlere kolaylık sağlayacaktır:
2. Grup üyeleri uyumlu 1. Dörder kişilik gruplar oluş-
çalıştılar.
turunuz.
1. En az üç kaynaktan 2. Tasarım sürecinde yapa-
yararlanıldı.
cağınız çalışmaları plan-
2. Farklı türde (İnternet,
Araştırma layınız. Yapmış olduğunuz
yapma dergi vb.) kaynaklardan plan doğrultusunda görev
yararlanıldı.
dağılımı yapınız.
3. Toplanılan bilgiler
konuyla ilişkiliydi. 3. En az üç farklı türde kay-
naktan enerji tasarrufu için
1. Raporda tüm konu
başlıklarına (çalışma yaşam alanlarının yalıtımı
süreci, ürünün tanıtılması ve bütçeye olan etkisi hak-
vb.) yer verildi.
kında bilgi toplayınız.
2. Raporda toplanılan 4. Topladığınız bilgilerden ya-
Rapor bilgiler anlaşılır şekilde rarlanarak enerji tasarrufu
hazırlama özetlendi.
için yaşam alanlarının ya-
3. Yazım kuralları doğru lıtımını sağlayacak yeni bir
şekilde kullanıldı.
ürün tasarlayınız.
4. Dil bilgisi kuralları doğ- 5. Tasarım sürecinde yapmış
ru şekilde kullanıldı. olduğunuz çalışmaları,
edindiğiniz bilgileri ve ta-
1. Enerji tasarrufu için
yaşam alanlarının yalıtı- sarladığınız ürünün tanıtı-
mını sağlayacak ve büt- mını içeren bir rapor hazır-
çeye olumlu etki edecek
bir ürün tasarlandı. layınız.
6. Tasarladığınız ürünü tanı-
2. Günlük hayatta
Ürün kullanılabilir bir ürün tan kısa bir sunum hazırla-
tasarlandı. yınız.
7. Tasarladığınız ürünü ve ra-
3. Tasarlanan ürün
yaratıcıydı. porunuzu öğretmeniniz ta-
rafından belirlenen tarihte
4. Tasarlanan ürün
özgündü. sınıfta sununuz.
Çalışma sürecinde sizin ve
1. Sunumda tüm konu
başlıklarına (elde edilen arkadaşlarınızın sergilediği
bilgiler, çalışma süreci, performansı, puanlama anah-
tasarlanan ürün vb.) yer
Sunum tarında yer alan ölçütlerin ne
verildi.
oranda gerçekleştirildiğini be-
2. Yapılan çalışma anla- lirterek değerlendirebilirsiniz.
şılır şekilde ifade edildi.
Eklemek istedikleriniz:
ISI VE SICAKLIK 247