Page 54 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 54
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
25 MATEMATİK 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. Yönerge: Aşağıda verilen metin ve şekilden hareketle sorulara verdiğiniz yanıtları ilgili boşluklara
yazınız.
1. Şekil 2’de birim kareli kâğıt üzerine çizilmiş bir çem- T
ber verilmiştir. Buna göre tablodaki ifadelerden doğru
olanların karşısına “D”, yanlış olanların karşısına “Y”
yazınız.
K
A
İfadeler D/Y
M
[AK] çemberin yarıçapıdır.
K ve M noktalarından geçen bir çap çizilebilir.
R
Şekil 2
Çemberin çapı 10 birimdir.
Merkezi, şekildeki çemberin merkezi ile aynı
nokta olan 1 birim yarıçaplı çember M
noktasından geçmektedir.
K noktasından verilen çembere ait olacak
şekilde yalnız bir tane çap çizilebilir.
2. Şekil 3’te P merkezli siyah, R merkezli mor ve O mer-
kezli mavi ve kırmızı olmak üzere 4 farklı çember ve-
rilmiştir. Çemberlerin merkezleri aynı doğru üzerinde
olup birbirine değen çemberler tek noktada kesişmek-
tedir. A B C D E
P O R
Kırmızı çemberin çapı 20 birim, siyah çemberin yarı-
çapı 3 birimdir. |CR| = 11 birim olduğuna göre A ve E
noktaları arasındaki uzaklığı bulunuz.
Şekil 3
52
H
Hazırlayan: İsmail Hakkı ÜSTÜNELazırlayan: İsmail Hakkı ÜSTÜNEL