Page 52 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 52
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
24 MATEMATİK 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. Aynı adımları uygulayarak farklı uzunluklarda AB doğru parçaları belirleyip çemberler oluşturunuz.
Elde ettiğiniz çemberlerin seçtiğiniz AB doğru parçasının uzunluğuna bağlı değişimini yazınız.
Yukarıda verilen bilgilerden hareketle “çember” ve “çemberin merkezi” kavramlarının tanımını
yapınız.
Çember:
Çemberin Merkezi:
2. Yönerge: Birimkarelere ayrılmış bir kâğıt üzerine A,B,C,D,E,F ve G noktaları yerleştirilmiştir. Bu nok-
talar ile ilgili tabloda verilen ifadelerin karşısına ifade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
F B
G A C
E
D
İfadeler D/Y
Merkezi E noktası olan bir çember A noktasından geçiyor ise C noktasından da geçer.
B,C ve D noktalarından geçen çemberin merkezi A noktasıdır.
E ve C noktalarından geçen bir çemberin merkezi F noktası olabilir.
50
Hazırlayan: Turgay KIZGIN