Page 52 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 52

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         24      MATEMATİK 11                                           Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi
          2.  Aynı adımları uygulayarak farklı uzunluklarda AB doğru parçaları belirleyip çemberler oluşturunuz.
              Elde ettiğiniz çemberlerin seçtiğiniz AB doğru parçasının uzunluğuna bağlı değişimini yazınız.





          Yukarıda verilen bilgilerden hareketle “çember” ve “çemberin merkezi” kavramlarının tanımını
          yapınız.

          Çember:



          Çemberin Merkezi:



          2. Yönerge: Birimkarelere ayrılmış bir kâğıt üzerine A,B,C,D,E,F ve G noktaları yerleştirilmiştir. Bu nok-
                    talar ile ilgili tabloda verilen ifadelerin karşısına ifade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.




                   F                     B





                   G   A                     C






                                E

          D

                                           İfadeler                                       D/Y


          Merkezi E noktası olan bir çember A noktasından geçiyor ise C noktasından da geçer.

          B,C ve D noktalarından geçen çemberin merkezi A noktasıdır.


          E ve C noktalarından geçen bir çemberin merkezi F noktası olabilir.




















          50
                                                                                     Hazırlayan: Turgay KIZGIN
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57