Page 61 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 61
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
33 PSİKOLOJİ 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi Çalışması
Örnek 2
Bana rastgele bir
Prof. Mc. tarih verip o gün neler
Gaugh, hastalığımın olduğunu sorduğunuzda birkaç
sebebinin ailemde yaşa- saniye içerisinde o günün
dığım bir travma olabileceği- haftanın hangi gününe denk
ni iddia ediyor. Travmaya geldiğini, o tarihte ne yaptığımı,
o gün dünyada olup biten
sebep olan olayın, ailemin ben
önemli olayları eksiksiz
küçük yaştayken çocukluğumun söyleyebilirim.
geçtiği çevreden taşınması
olarak yorumluyor.
Hastalığım
yüzünden doğru
düzgün uyku uyuyamıyo-
Olağanüstü
rum. Uykusuzluk yüzünden
hafızaya sahip olmak
Adım J. Price, depresyonla boğuşurken
ilk anda imrenilecek bir
beni “hiç unutmayan şey gibi görünse de inanın sosyal hayatım olumsuz
kadın” diye tanırlar. yönde etkileniyor.
güçlü bir hafızanız olmasını
Hipertimestik sendrom
hastasıyım. 14 yaşından beri istemezsiniz. Acı olayları
yaşadıklarımı ve etrafımda yaşamınız boyunca yaşan-
dığı andaki tazeliğiyle
olan bitenleri dakikası dakika-
hatırlamayı hiç
sına hatırlıyorum.
istemezsiniz!
Görsel 2: Jill Pirice
Sorular
1. Belleğin işlevleri nelerdir? Yukarıdaki örneklerden yararlanarak bu işlevleri yazınız.
2. Yukarıdaki örneklerden hareketle insanda uzun süreli belleğin, yaşanılanları kaydetmemesinin ya
da her şeyi kaydetmesinin olumlu ve olumsuz sonuçlarının neler olabileceğini yazınız.
3. Tanzimat dönemi şairlerimizden Muallim Naci’ye atfedilen “Hafıza-i beşer nisyan ile maluldür.” (İn-
san hafızasının eksikliği unutkanlığıdır.) özdeyişine katılıp katılmadığınızı gerekçeleriyle açıklayınız.
58
Hazırlayan: Serkan AKDOĞAN