Page 45 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 45
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
21 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
Ama kime? Kartın arkasına sığmazdı bunlar. Üstelik sözcükleri toparlayamıyordu; dağılan, parçalanan,
bölük pörçük bir yaşam, karşılıksız dostluklar.
(…)
“Uzun bir koridor vardı geceleri. Hangi evdeydi? Karanlıkta şarkı söylerdim. Ölümden koruyan bir
güç şarkılarım beni. Ölümle savaşıyorum ben. Ölüm bir düşman. Herkes öldü. Kimse yok. Ölüm
herkesi öldürdü.” Gülünçtü kendine acıması, sabahtan beri yalnız kendine acıyor, yalnız kendini
düşünüyordu, bencildi. “Köksüz bir ağaç gibiyim, bencil değilim. Şimdi köksüz bir ağaç gibi söküp
atıyorlar beni, söküp atıyorlar. Görüyorum, köftecide öğle yemeği yiyorlar neşeyle. Görüyorum,
öğleden sonra denize gitmeyip kahvede oturuyorlar, konuşuyorlar boyuna. Açlık duymuyorum,
acıkmıyorum. Orada olabilirdim. Görüyorum, orada olmamdan hoşlanmamış ikisi de. Bir kez daha
denize girecekler, yeni tanışlar edinerek, başka dostluklar kurarak. Kıskanç, çirkin, kötülükle sarmaş
dolaş cam odadayım.”
Selim İleri, Her Gece Bodrum
(Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)
Kelime Dağarcığı:
ebemkuşağı: Gökkuşağı. karaşın: Rengi karaya çalan, esmer (kimse). tirşe: Yeşil ile mavi arası renk.
1. Cem’in duygu ve düşünceleri hangi anlatım tekniğinden yararlanılarak verilmiştir?
2. Metindeki altı çizili ifadeler, yukarıdaki görselde verilen hangi özlellikleri içermektedir? Açıklayınız.
Karekod
Alanı
Asıl karekodlar
yerleştirildikten sonra
kalıptaki görseli siliniz.
Asıl karekodda çerçeve
konturu olmayacak.
42
Hazırlayan: Veysel BALCI