Page 52 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 52
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 25
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12
4. ÜNİTE : ROMAN > Cumhuriyet Dönemi’nde Roman > Anlatım Teknikleri
Kavram : Montaj
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Okuma Becerisi
Çalışmanın Adı ROMANDA MONTAJ TEKNİĞİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Metindeki montaj tekniğini tespit edebilme.
Yönerge: Aşağıdaki bilgi haritasını inceleyip metni okuyunuz. Bunlardan hareketle soruları cevaplayınız.
RUH ADAM
(…)
Ayşe, böyle bir talebesi olduğu için sevinç duydu. Gittikçe artan bir merak içinde sualini yeniledi:
— Peki Güntülü, bildiğin şiirler arasında en çok beğendiklerinden birkaçını sayar mısın?
Genç kız, başını biraz kaldırarak düşündü. Sonra öğretmenine bakarak yavaş yavaş anlatmaya başladı:
— Efendim! Fuzûlî’nin şiirleri arasında:
Can verme gam-ı aşka ki aşk âfet-i cândır;
Aşk âfet-i cân olduğu meşhûr-ı cihandır.
diye başlayan gazeli beğeniyorum. Fuzûlî’nin en güzel şiiri şüphesiz bu değildir. Fakat bunu anla-
yabildiğim ve ahengine kapıldığım için olacak, tercih ediyorum. Tasavvuf hakkında bilgim olmadığı
için şiirlerinden birçoğunu anlayamıyorum. Nedîm’i daha kolay anlıyor, fakat umumî telâkki hilâfına
şarkılarından zevk almıyorum.
Bir nîm neş’e bu cihânın bahârını,
Bir sâgar-ı keşîdeye tut lâlezârını.
diye başlayan gazelini çok beğeniyorum.
(…)
Hüseyin Nihâl Atsız, Ruh Adam
(Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)
49