Page 151 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 151

Yönetim Biliminde Yeni Yaklaşımlar




            4.6. ZAMAN YÖNETİMİ VE STRATEJİK

                   YÖNETİM

                                                          Zaman      yönetimi,   yapılması
                                                          gereken  işlerin  önem  önceli-
                                                          ğine  göre  derecelendirilmesi
                                                          ve  uygulamaya  konulmasıdır.
                                                          Zamanı  akılcı  kullanarak  daha
                                                          verimli  sonuçların  oluşmasını
                                                          sağlamak,  günümüz  koşulları-
                                                          na  uyum  sağlamak  için  önem-
                                                          lidir. Özellikle gelişmelerin takip
                                                          edilmesi için zamanı verimli ve
                                                          etkili  kullanmak  gerekir. Bunun
                                                          için de zaman yönetimi; planla-
                                                          ma, karar verme,  uygulama ve
                                                          denetleme süreçlerinden oluşur
                                                          (Görsel 4.16).





            Görsel 4.16: Zaman yönetimi





                                             ZAMANIN VERİMLİ KULLANIMI

                                          İşletmelerde zamanı verimli kullanmak için öncelik-
                                          le görev tanımları, ilke ve değerler, imkânlar, perso-
                                          nel ve fiziksel düzenlemeler yapılmalıdır. Bu düze-
                                          nin devamı için bir sistem oluşturulmalı, ölçülebilir
                                          hedefler konmalı ve hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı
                                         denetlenmelidir. Önemli işlere öncelik verilmeli, iş-
                                         ler ertelenmemelidir. Aceleci veya mükemmeliyetçi
                                         olmamalı, çalışanları baskı yoluyla değil, cesaret-
                                         lendirme yoluyla hedefe yöneltmelidir.  Zamanı ve-
                                         rimli kullanmak için teknolojik cihazlardan da etkin
                                         bir şekilde yararlanmalıdır.
                                                            İnan Özalp, İşletme Yönetimi



                  “Mutluluk başarıya, başarı ise zamanı değerlendirmeye bağlıdır.”
                                                                          Seneca (Seneka)



                                                                                                 149
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156