Page 54 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen,  bir  süre  sonra  kavanozun  içindeki  termometrenin  gösterdiği  sıcaklık
                               değerinin, dış ortamdaki termometreden daha yüksek olacağını ifade eder. Bunun
                               nedenini “kapalı kavanoza güneş ışınlarının ışıma yoluyla kavanoz içerisinde yansı-
                               ması ve termometreyi daha fazla ısıtmasından dolayı gerçekleştiği” şeklinde açık-
                               lar. Ayrıca öğretmen, bu durum “Sera etkisinin bir örneğidir.” diyerek konuyu görsel
                               desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için anlaşılır hale getirebilir.
                               ÜF1: Öğrenciye, modelleme yerine farklı bir görev veya etkinlik verilebilir. Örneğin
                               öğrencinin iletim yolunun nasıl gerçekleştiği ile ilgili bir metin yazması ya da konuyla
                               ilgili sözel ifadeleri kabul edilebilir.
                               ÜF2: Öğrenciye, modellemeler yerine farklı bir görev veya etkinlik verilebilir. Ör-
                               neğin, öğrencinin iletim yolunun nasıl gerçekleştiği ile ilgili bir metin yazması ya da
                               konuyla ilgili sözel ifadeleri kabul edilebilir.
         Ürün
                               ÜF3: Çalışma kağıdındaki soruları cevaplamakta güçlük yaşayan öğrenciler için
                               sorular farklı zorluk seviyelerinde düzenlenebilir. Öğrencilerin öğrenmelerini kont-
                               rol etmek amacıyla ısı aktarım yollarının benzerlik ve farklılıklarını gösteren bir venn
                               diyagramı hazırlaması istenebilir. Yine isteğe bağlı olarak günlük yaşam örnekleri
                               üzerinden ısı aktarım yollarını broşür veya öğrencinin kendisinin seslendirdiği sesli
                               dijital eğitim içeriği hazırlaması istenebilir.
                               FÖOD1: İhtiyaç duyan öğrenciler için gruplar oluşturulurken fiziksel erişilebilirlik
         Fiziksel Öğrenme      ve  rahatlık  sağlamak  adına  gerekirse  öğrencinin  hareketlilik  ihtiyaçlarına  uygun
         Ortamı Düzenlemeleri  düzenlemeler yapılabilir ve cevaplarını iletmeleri için alternatif iletişim yöntemleri
                               kullanılabilir.











































    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59