Page 54 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen, bir süre sonra kavanozun içindeki termometrenin gösterdiği sıcaklık
değerinin, dış ortamdaki termometreden daha yüksek olacağını ifade eder. Bunun
nedenini “kapalı kavanoza güneş ışınlarının ışıma yoluyla kavanoz içerisinde yansı-
ması ve termometreyi daha fazla ısıtmasından dolayı gerçekleştiği” şeklinde açık-
lar. Ayrıca öğretmen, bu durum “Sera etkisinin bir örneğidir.” diyerek konuyu görsel
desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için anlaşılır hale getirebilir.
ÜF1: Öğrenciye, modelleme yerine farklı bir görev veya etkinlik verilebilir. Örneğin
öğrencinin iletim yolunun nasıl gerçekleştiği ile ilgili bir metin yazması ya da konuyla
ilgili sözel ifadeleri kabul edilebilir.
ÜF2: Öğrenciye, modellemeler yerine farklı bir görev veya etkinlik verilebilir. Ör-
neğin, öğrencinin iletim yolunun nasıl gerçekleştiği ile ilgili bir metin yazması ya da
konuyla ilgili sözel ifadeleri kabul edilebilir.
Ürün
ÜF3: Çalışma kağıdındaki soruları cevaplamakta güçlük yaşayan öğrenciler için
sorular farklı zorluk seviyelerinde düzenlenebilir. Öğrencilerin öğrenmelerini kont-
rol etmek amacıyla ısı aktarım yollarının benzerlik ve farklılıklarını gösteren bir venn
diyagramı hazırlaması istenebilir. Yine isteğe bağlı olarak günlük yaşam örnekleri
üzerinden ısı aktarım yollarını broşür veya öğrencinin kendisinin seslendirdiği sesli
dijital eğitim içeriği hazırlaması istenebilir.
FÖOD1: İhtiyaç duyan öğrenciler için gruplar oluşturulurken fiziksel erişilebilirlik
Fiziksel Öğrenme ve rahatlık sağlamak adına gerekirse öğrencinin hareketlilik ihtiyaçlarına uygun
Ortamı Düzenlemeleri düzenlemeler yapılabilir ve cevaplarını iletmeleri için alternatif iletişim yöntemleri
kullanılabilir.
54