Page 50 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
TEMA: ENERJİ
Etkinliğe FİZ.9.4.1. İç enerjinin ısı ve sıcaklık ile arasındaki ilişki hakkında tümevarımsal akıl
Dönüştürülecek yürütebilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.9.4.1.
Basamaklandırılmış a) Isı, sıcaklık ve iç enerji ile ilgili görselleri inceller.
Bilgi Birimleri b) İç enerjinin ısı ve sıcaklık ile ilişkisini bulur.
c) İç enerjinin ısı ve sıcaklık ile arasındaki ilişkiyi geneller.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin maddenin hâlleri, ısı ve sıcaklık kavramları hakkında ön bilgilerinin ol-
Temel Kabuller duğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını karşılaştırmakta zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen görsel materyaller ya da öğrencinin günlük hayatta karşılaştığı
basit örnekler kullanarak bu kavramları daha somut hale getirebilir. Örneğin, bir
termometreyi kullanarak odadaki sıcaklığı ölçebilir.
İçerik İF2: Farklı renkler kullanmak yerine farklı semboller de kullanılabilir.
İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için bilgi kartları dağıtarak yazılı materyal
sunabilir, yazılı materyalin puntosu büyütülebilir ve renklendirme yapılabilir.
SF1: Sınıfla interaktif uygulamalar (öğrencilerin güneş ışınlarını gözlemlemesi,
ısıtılan suda ne gibi değişimler olacağıyla ilgili soru - cevap vb.) kullanmak
öğrencilerin ısı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını anlamalarına yardımcı olabilir.
SF2: Öğretmen, öğrencilerin bir önceki bilgilerini harekete geçirmek ve farklı öğ-
renme stillerine hitap edebilmek amacıyla sınıfı 3 farklı gruba ayırır.
1. grupta görsel öğrenen öğrenciler için animasyonlar kullanılabilir.
Süreç 2. grupta işitsel öğrenen öğrenciler için işitsel mobil öğrenme araçları, sesli anla-
tımlar ve grup tartışmaları kullanılabilir.
3. grupta kinestetik öğrenen öğrenciler için simülasyonlar kullanılabilir. Öğrenci
öğrenme stiline göre tercih ettiği gruba geçerek bilgi edinebilir.
SF3: Öğretmen, kartı kaldırarak sorulara cevap vermekte güçlük çeken öğrenci-
lerin sözel cevaplarını kabul edebilir. Ayrıca soruları yanıtlamakta desteğe ihtiyaç
duyan öğrenciler için sözel ipucu vererek onları cesaretlendirebilir.
ÜF1: Öğrencilere hazırlayacakları içeriklerin formatını seçme şansı verilebilir. Bazı
Ürün öğrenciler görsellerle desteklenmiş içerikler, bazıları ise daha teknik ayrıntılar an-
latan yazılar ya da makaleler tercih edebilir.
FÖOD1: Etkinlik tüm öğrencilerin görebileceği ve katılabileceği bir yerde gerçek-
leştirilebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD2: Öğretmen, kavram bilgilerini sınıfa okurken işitme güçlüğü çeken öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri lerin daha rahat duyabilmesi için oturma düzeninde değişiklik yaparak onları daha
yakına alabilir.
FÖOD3: Oyunun hareketli oynanması durumunda öğrencilerin daha rahat hareket
edebilmesi için sıraları düzenleyebilir.
50