Page 50 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 8


        TEMA: ENERJİ
         Etkinliğe             FİZ.9.4.1. İç enerjinin ısı ve sıcaklık ile arasındaki ilişki hakkında tümevarımsal akıl
         Dönüştürülecek        yürütebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.9.4.1.
         Basamaklandırılmış    a) Isı, sıcaklık ve iç enerji ile ilgili görselleri inceller.
         Bilgi Birimleri       b) İç enerjinin ısı ve sıcaklık ile ilişkisini bulur.
                               c) İç enerjinin ısı ve sıcaklık ile arasındaki ilişkiyi geneller.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin maddenin hâlleri, ısı ve sıcaklık kavramları hakkında ön bilgilerinin ol-
         Temel Kabuller        duğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını karşılaştırmakta zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Öğretmen  görsel  materyaller  ya  da  öğrencinin  günlük  hayatta  karşılaştığı
                               basit örnekler kullanarak bu kavramları daha somut hale getirebilir. Örneğin, bir
                               termometreyi kullanarak odadaki sıcaklığı ölçebilir.
         İçerik                İF2: Farklı renkler kullanmak yerine farklı semboller de kullanılabilir.

                               İF3:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  bilgi  kartları  dağıtarak  yazılı  materyal
                               sunabilir, yazılı materyalin puntosu büyütülebilir ve renklendirme yapılabilir.
                               SF1:  Sınıfla  interaktif  uygulamalar  (öğrencilerin  güneş  ışınlarını  gözlemlemesi,
                               ısıtılan  suda  ne  gibi  değişimler  olacağıyla  ilgili  soru  -  cevap  vb.)  kullanmak
                               öğrencilerin ısı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını anlamalarına yardımcı olabilir.
                               SF2: Öğretmen, öğrencilerin bir önceki bilgilerini harekete geçirmek ve farklı öğ-
                               renme stillerine hitap edebilmek amacıyla sınıfı 3 farklı gruba ayırır.
                               1. grupta görsel öğrenen öğrenciler için animasyonlar kullanılabilir.
         Süreç                 2. grupta işitsel öğrenen öğrenciler için işitsel mobil öğrenme araçları, sesli anla-
                               tımlar ve grup tartışmaları kullanılabilir.
                               3.  grupta  kinestetik  öğrenen  öğrenciler  için  simülasyonlar  kullanılabilir.  Öğrenci
                               öğrenme stiline göre tercih ettiği gruba geçerek bilgi edinebilir.
                               SF3: Öğretmen, kartı kaldırarak sorulara cevap vermekte güçlük çeken öğrenci-
                               lerin sözel cevaplarını kabul edebilir. Ayrıca soruları yanıtlamakta desteğe ihtiyaç
                               duyan öğrenciler için sözel ipucu vererek onları cesaretlendirebilir.
                               ÜF1: Öğrencilere hazırlayacakları içeriklerin formatını seçme şansı verilebilir. Bazı
         Ürün                  öğrenciler görsellerle desteklenmiş içerikler, bazıları ise daha teknik ayrıntılar an-
                               latan yazılar ya da makaleler tercih edebilir.
                               FÖOD1: Etkinlik tüm öğrencilerin görebileceği ve katılabileceği bir yerde gerçek-
                               leştirilebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD2: Öğretmen, kavram bilgilerini sınıfa okurken işitme güçlüğü çeken öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri  lerin daha rahat duyabilmesi için oturma düzeninde değişiklik yaparak onları daha
                               yakına alabilir.
                               FÖOD3: Oyunun hareketli oynanması durumunda öğrencilerin daha rahat hareket
                               edebilmesi için sıraları düzenleyebilir.


    50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55