Page 49 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen;  A,  B,  C  bölgelerinde  açık  hava  basınçlarının  eşit  olduğu  cevabına
                               öğrencileri yönlendirir. Sonra dengenin nasıl bozulabileceği sınıfla tartışılır.
                               B  bölgesine  üflenip  o  bölgedeki  hava  hızlandırılır  ve  kağıtların  birbirlerine
                               doğru  yaklaştığı  gözlenir  (SF2).  Öğrencilere  bu  olayda  hangi  bölgelerde
                               basınç  değişikliğinin  olduğu  sorusu  yöneltilir  (İF1).  B  bölgesine  üflenip  akışkan
                               hızlandırıldığında  akışkanın  basıncının  azalacağı  genellemesine  öğrencilerin
                               ulaşması sağlanır.

                               Öğrenciler uçak, helikopter, insansız hava araçları gibi araçların uçmalarında ve
                               manevralarında rüzgârlı havalarda çatıların uçması, sprey püskürtücülerde sıvının
                               yükselmesi, hızla hareket eden araçların yakınındaki nesneleri çekmesi, yelkenlilerin
                               rüzgâra  karşı  gidebilmesi,  yarış  arabalarının  arka  kanatlarının  etkisi  vb.  günlük
                               hayatta  karşılaşılan  olaylar  ile  ilgili  video  ve  görsel  içerikleri  sınıf  ortamında
                               inceler (SF3). Sonraki ders öğrenci herhangi bir örnek videoyu sınıfla paylaşır veya
                               kendisinin yapacağı gösteri videosunu çekerek sınıfta sunar (ÜF1).
                               Öğrenciler, evdeki öğrenmelerini sınıf ortamına aktarmalarına, beyin fırtınası sıra-
         Değerlendirme         sındaki katılım durumlarına ve gösteri videosunu hazırlayıp sunmadaki becerilerine
                               göre performans değerlendirme formu ile değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)



































                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54