Page 49 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen; A, B, C bölgelerinde açık hava basınçlarının eşit olduğu cevabına
öğrencileri yönlendirir. Sonra dengenin nasıl bozulabileceği sınıfla tartışılır.
B bölgesine üflenip o bölgedeki hava hızlandırılır ve kağıtların birbirlerine
doğru yaklaştığı gözlenir (SF2). Öğrencilere bu olayda hangi bölgelerde
basınç değişikliğinin olduğu sorusu yöneltilir (İF1). B bölgesine üflenip akışkan
hızlandırıldığında akışkanın basıncının azalacağı genellemesine öğrencilerin
ulaşması sağlanır.
Öğrenciler uçak, helikopter, insansız hava araçları gibi araçların uçmalarında ve
manevralarında rüzgârlı havalarda çatıların uçması, sprey püskürtücülerde sıvının
yükselmesi, hızla hareket eden araçların yakınındaki nesneleri çekmesi, yelkenlilerin
rüzgâra karşı gidebilmesi, yarış arabalarının arka kanatlarının etkisi vb. günlük
hayatta karşılaşılan olaylar ile ilgili video ve görsel içerikleri sınıf ortamında
inceler (SF3). Sonraki ders öğrenci herhangi bir örnek videoyu sınıfla paylaşır veya
kendisinin yapacağı gösteri videosunu çekerek sınıfta sunar (ÜF1).
Öğrenciler, evdeki öğrenmelerini sınıf ortamına aktarmalarına, beyin fırtınası sıra-
Değerlendirme sındaki katılım durumlarına ve gösteri videosunu hazırlayıp sunmadaki becerilerine
göre performans değerlendirme formu ile değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Kullanılan Evrensel nekleri sunma
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
49