Page 52 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 52

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               4.  Birimi kalori’dir.
                               5.  Birimi Kelvin’dir.
                               6.  Termometre ile ölçülür.
                               7.  Kalorimetre kabı ile ölçülür.
                               8.  T sembolü ile gösterilir.
                               9.  Q sembolü ile gösterilir.
                               10.  Bir maddeye …… verildiğinde iç enerjisi artar.

                               11.  …….. artan bir maddenin iç enerjisi artar.
                               12.  Vücut’un ……. 36 °C dir.
                               13.  K maddesinin ……… L’ninkinden büyüktür.
                               14.  Bir maddenin sıcaklığı arttığında maddeye ……… transfer edilmiştir.
                               15.  20 °C deki suya 10 °C de su eklendiğinde sistemin ……… artar.
                               Her grup A4 kağıdına yazılan cevapları sınıf içerisinde belirlenen bir yere bırakır,
                               cevaplara göre yanlış öğrenmeler öğretmen tarafından düzeltilir.
                               Isı ve sıcaklık nicelikleri ile ilgili günlük hayatta karşılaşılan kavram yanılgılarının
                               araştırılması,  bu  kavram  yanılgıları  ile  ilgili  günlük  yaşam  örneklerine  yönelik
                               röportaj, video kesitleri, sınıf panosunda sergilenmek üzere haber vb. hazırlamaları
                               öğrencilerden istenebilir (ÜF1).
                               Öğrencilerin anlama becerileri, pano hazırlama sürecindeki becerileri ile değerlen-
                               dirilir.
         Değerlendirme
                               Öğrenci eğitsel performansını, oyunda aldığı puanlar yardımıyla kendisi değerlen-
                               dirir. Aynı zamanda grupların A4 kağıtlarındaki cevapları değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri:
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (örneğin uzatılmış zaman, alter-
                                   natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Kullanılan Evrensel     •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (örneğin sözlü,
         Tasarım Ögeleri           yazılı, görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişim de esneklik sağlama (örneğin dijital kopyalar,
                                   interaktif uygulamalar vb.)
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırma
                                 •  Akran geri bildirimi ve işbirlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik etme










    52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57