Page 47 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 7
TEMA: AKIŞKANLAR
Etkinliğe FİZ.9.3.7. Akışkanın geçtiği borunun kesit alanı ile akışkanın sürati ve boru çeperle-
Dönüştürülecek rine yaptığı basınç arasındaki ilişkiye yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.9.3.7.
a) Akışkanların sürati ile basıncı arasındaki ilişkiyi gözlemleyerek aralarındaki iliş-
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri kiyi tespit eder.
b) Akışkanın sürati ile basıncı arasındaki ilişkiyi günlük hayat örnekleri üzerinden
geneller.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin akışkanların (sıvı ve gazların) temel özellikleri ile hız ve basınç kavram-
Temel Kabuller larını bildikleri kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Akışkanın sürati ile basıncı arasındaki ilişkiyi genellemekte zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen, öğrencilerin Bernoulli İlkesi’ni hatırlamalarına yardımcı olmak için
İçerik notlar hazırlayabilir. Bu notlarının içeriğinde Bernoulli İlkesi ile ilgili hatırlatıcılar ve
görseller bulunabilir.
SF1: Öğrencilerin soruyu tartışması ve farklı bakış açıları geliştirebilmesi için öğret-
men, sınıfı gruplara ayırıp kendi aralarında fikirlerini paylaşmalarını teşvik edebilir.
SF2: Öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için gerekli materyaller sağlanıp aynı
Süreç uygulamaları kendilerinin yapmaları için fırsat verilebilir.
SF3: İhtiyaç duyan öğrencilere teknoloji destekli öğrenme imkanları sağlanabilir.
Örneğin tabletler, dizüstü bilgisayarlar gibi teknolojik araçlarla etkileşimli öğrenme
fırsatları sunulabilir.
ÜF1: Öğrenciler videoya alternatif olarak konuyla ilgili bir hikâye veya senaryo
Ürün
(olayları, karakterleri ve mekanları detaylı şekilde anlatan) yazabilirler.
FÖOD1: Öğretmen, sınıftaki her öğrencinin deneyi daha iyi gözlemleyebilmesi ve
Fiziksel Öğrenme tartışma ortamına etkin katılabilmesi için sınıf içinde oturma düzenini, sıralar U
Ortamı Düzenlemeleri
şeklinde olacak biçimde ya da çember biçiminde düzenleyebilir.
47