Page 47 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 7


        TEMA: AKIŞKANLAR
         Etkinliğe             FİZ.9.3.7. Akışkanın geçtiği borunun kesit alanı ile akışkanın sürati ve boru çeperle-
         Dönüştürülecek        rine yaptığı basınç arasındaki ilişkiye yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.9.3.7.
                               a) Akışkanların sürati ile basıncı arasındaki ilişkiyi gözlemleyerek aralarındaki iliş-
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       kiyi tespit eder.
                               b) Akışkanın sürati ile basıncı arasındaki ilişkiyi günlük hayat örnekleri üzerinden
                               geneller.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin akışkanların (sıvı ve gazların) temel özellikleri ile hız ve basınç kavram-
         Temel Kabuller        larını bildikleri kabul edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Akışkanın sürati ile basıncı arasındaki ilişkiyi genellemekte zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, öğrencilerin Bernoulli İlkesi’ni hatırlamalarına yardımcı olmak için
         İçerik                notlar hazırlayabilir. Bu notlarının içeriğinde Bernoulli İlkesi ile ilgili hatırlatıcılar ve
                               görseller bulunabilir.
                               SF1: Öğrencilerin soruyu tartışması ve farklı bakış açıları geliştirebilmesi için öğret-
                               men, sınıfı gruplara ayırıp kendi aralarında fikirlerini paylaşmalarını teşvik edebilir.
                               SF2: Öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için gerekli materyaller sağlanıp aynı
         Süreç                 uygulamaları kendilerinin yapmaları için fırsat verilebilir.
                               SF3: İhtiyaç duyan öğrencilere teknoloji destekli öğrenme imkanları sağlanabilir.
                               Örneğin tabletler, dizüstü bilgisayarlar gibi teknolojik araçlarla etkileşimli öğrenme
                               fırsatları sunulabilir.

                               ÜF1:  Öğrenciler  videoya  alternatif  olarak  konuyla  ilgili  bir  hikâye  veya  senaryo
         Ürün
                               (olayları, karakterleri ve mekanları detaylı şekilde anlatan) yazabilirler.
                               FÖOD1: Öğretmen, sınıftaki her öğrencinin deneyi daha iyi gözlemleyebilmesi ve
         Fiziksel Öğrenme      tartışma  ortamına  etkin  katılabilmesi  için  sınıf  içinde  oturma  düzenini,  sıralar  U
         Ortamı Düzenlemeleri
                               şeklinde olacak biçimde ya da çember biçiminde düzenleyebilir.






















                                                                                                         47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52