Page 48 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Uçuşan Kağıtlar
         Konu                  Akışkanlarda Bernoulli İlkesi ve Uygulamaları
         Öğrenme Hedefleri     Akışkanın hızı ile basıncı arasındaki ilişkiyi genelleme.
                                 •  Etkileşimli tahta
         Materyaller
                                 •  Kağıt
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; beyin fırtınası, deney, soru - cevap, demonstrasyon (gösterim), göz-
                               lem, sorgulama temelli öğrenme yöntem ve tekniklerinden yararlanılmıştır.
                               Beyin fırtınası: “Hortum ile bahçesini sulayan bir kişi, bulunduğu noktadan uzakta
                               bulunan bir ağacı sulamak istiyor fakat hortumun uzunluğu yeterli değildir. Suyun
                               ağaca ulaşması için nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz?” sorusuyla öğretmen problem
                               tabanlı öğrenmeyi ve öğrencilerin yaratıcı fikirler bulmalarını desteklemiş olur.
                               Deney: B bölgesine üflenip o bölgedeki hava hızlandırılır ve kağıtların birbirlerine
                               doğru yaklaştığı öğrenciler tarafından gözlemlenir.
         Etkinlik Açıklaması   Soru-Cevap: A, B, C bölgelerinde açık hava basıncı olmasına rağmen kâğıtların
                               neden hareket etmediği ve hangi bölgelerde basınç değişikliğinin olduğu ile ilgili
                               sorular sınıfa yöneltilir.
                               Gözlem: Öğrenci ders esnasında gördüklerini önceden bildiği kavramlarla ilişkilen-
                               dirir ve değerlendirir.
                               Sorgulama Temelli Öğrenme: Öğretmen, öğrencilere öğrenme materyallerini sun-
                               madan sorduğu sorularla öğrencilerin araştırma yapma, sorgulama yapma ve ken-
                               di cevaplarını bulma becerilerini teşvik eder. Yöneltilen sorular öğrencilerin eleştirel
                               düşünme, problem çözme ve araştırma becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.
                               Öğretmen, öğrencilere “Hortum ile bahçesini sulayan bir kişi, bulunduğu noktadan
                               uzakta bulunan bir ağacı sulamak istiyor fakat hortumun uzunluğu yeterli değil.
                               Suyun ağaca ulaşması için nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz?” sorusunu yöneltir (SF1).

                               Öğretmen,  öğrencileri  hortumun  ucunun  sıkıldığında  suyun  hızının  artıp  ağacın
                               sulanabileceği cevabına, şehir şebeke borularının kalın olup apartman içindeki su
                               borularının giderek incelmesi örneğini vererek yönlendirir. Sonuç olarak hortumun
                               ucunun  sıkılıp  kesit  alanının  azaltılması  durumunda  akışkanın  hızının  artacağı
                               genellemesine öğrenci ulaşır.


         Uygulama Süreci
                                                         A         B        C







                               Öğretmen iki kâğıdı birbirine paralel olarak şekildeki gibi tutar ve öğrencilere şu
                               soruyu yöneltir: “A, B, C bölgelerinde açık hava basıncı olmasına rağmen kâğıtlar
                               neden hareket etmemekte ve düz bir şekilde durmaktadır (FÖOD1)?”



    48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53