Page 46 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 46
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
yon sayısı öğrenci gereksinimleri ve odaklanılan konunun içeriğine bağlı olarak artabilir. Öğrenciler, istas-
yonlarda yer alan konularda uygulama yapabilir, arkadaşlarına öğretebilir, arkadaşlarından öğrenebilir
ya da çalıştıkları konuyla ilgili proje/sunum gibi çıktılar oluşturabilir. Öğretmen öğrencilerin gidecekleri is-
tasyonları belirleyebileceği gibi öğrencilere istedikleri istasyonlara gitme fırsatı da tanıyabilir. İstasyonlar
arasında geçirilecek zaman ve etkinliğin tümü konu ve öğrenci ihtiyaçlarına göre özgürce belirlenebilir.
İstasyonlar arasındaki hareketliliğin ve öğrenmenin öğrencilerin hızlarında gerçekleşmesine özen gösteril-
melidir. Aşağıda coğrafya dersi kapsamında iklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri algıla-
yabilme konusu ile ilgili bir istasyon etkinliği örneği verilmiştir.
İKLİM İSTASYONLARI
1 2
İklim değişikliğinin doğal süreçler üzerine
İklim değişikliğinin nedenleri; etkileri;
Küresel iklim değişikliğinin ne olduğunu ve İklim değişikliğinin doğal süreçler üzerine
nasıl ortaya çıktığını açıklanır. ölçülen, gözlenen ve bilim insanlarınca
geleceğe yönelik olası etkileri değerlendirilir.
3 4
İklim değişikliğine yönelik çözüm önerileri; İklim değişikliğinin beşerî süreçler üzerine
İklim değişikliğinin etkilerini azaltmaya ve etkileri;
iklim değişimlerine uyum sağlamaya İklim değişikliğinin beşeri süreçler üzerine
yönelik çözüm önerilerinin neler olabileceği ölçülen, gözlenen ve bilim insanlarınca
değerlendirilir. geleceğe yönelik olası etkileri değerlendirilir.
Kademeli Etkinlikler Stratejisi
Kademeli Etkinlikler Nedir?
Kademeli etkinlikler, farklı öğrenme düzeylerindeki öğrenciler için tasarlanmış farklı öğrenme etkinlikleri-
nin kullanıldığı bir stratejidir. Bu stratejiler öğrencilerin farklı düzeylerdeki etkinlikleri deneyimleyerek ba-
şarı elde etmelerine ve güçlü yönleri ve ilgilileri doğrultusunda ilerlemelerine olanak tanımaktadır.
Kademeli Etkinlikler Nasıl Yapılır?
Kademeli etkinlikler, öğrencilerin gereksinimlerine ve öğrenme düzeylerine göre farklı etkinliklerin sunul-
ması ve sınıfta gerçekleştirilen uygulamaların daha kapsayıcı bir anlayışla ilgiler doğrultusunda sürdürül-
mesi ilkesine dayanır. Öğretmen, öğrencilere çeşitli seçim tablolarıyla etkinlik seçme fırsatı vereceği gibi,
etkinlik öncesinde öğrenci gereksinimlerini belirleyerek öğrencileri arzu ettiği gruplara yerleştirebilir. Ka-
46