Page 41 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 41

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM VE MÜDAHALE STRATEJILERI




                                      Grafik Düzenleyiciler Stratejisi


           Grafik Düzenleyiciler Nedir?

           Grafik düzenleyiciler bazen bilgi ağı, bazen konsept haritası, bazen de diyagram olarak oluşturulabilen
           görsel bir yardımcıdır. Tablolar, grafiklerin tümü grafik düzenleyiciler adı altında ele alınmaktadır.



           Grafik Düzenleyiciler Nasıl Kullanılır?
           Hangi türü kullanılırsa kullanılsın grafik düzenleyiciler, oldukça faydalı süreç farklılaştırma araçlarıdır. Öğ-
           rencilerin; konuyla ilgili önemli bilgileri toplamaları, organize etmeleri, bilgiyi kolayca işlemeleri, fikirler/
           tartışmalar arasındaki ilişkileri görmeleri, konuyu kolay anlamaları / hatırlamaları ve uygulamalarına yar-
           dımcı olmaktadır. Grafik düzenleyicilerin tüm bu faydaları aynı zamanda grafik düzenleyicilerin kullanıla-
           bileceği durumlardır.

           Grafik düzenleyiciler; öğrencinin daha kolay öğrenmesi, anlaması, ilişki kurması ve uygulayabilmesi için
           basit tasarlanmalıdır. Farklılaştırmanın önemli bir aracı olduğu için grafik düzenleyicileri kullanırken ola-
           bildiğince esnek davranmak oldukça önemlidir. Bunun için grafik düzenleyiciler öğretmenin oluşturduğu
           görsel ürünler olduğu kadar öğrencilerin de görsel ürünler oluşturarak sürece dahil olacakları fırsatlar ola-
           rak düşünülmelidir. Grafik düzenleyicileri öğrencilerle birlikte oluştururken aşağıda yer alan ilkeler benim-
           senebilir:
             œ   Öğrencilerin sunulan seçenekler arasından kullanmak istedikleri grafik düzenleyiciyi seçmelerine
                 izin vermek
             œ   Grafik düzenleyici oluştururken öğrencilere katkı sağlamak için birden fazla opsiyon sunmak (yazı,
                 sembol, resim, fotoğraf veya şekil eklemek gibi)
             œ   Hazır  bulunuşluğu  farklı  öğrencilerle  grafik  düzenleyici  yaparken  öğrencinin  grafik  düzenleyici
                 oluşturmaya hangi oranda katılım göstereceğini seçmesine izin vermek. (tamamına ya da bir bölü-
                 müne katkı sağlamak veya grafik düzenleyiciye eklenecek kısmı sözel olarak ifade etmek gibi)
             œ   Ayrıntılı bilgiler içeren grafik düzenleyiciler yerine basit ve temel bilgilerin yer aldığı grafik düzenle-
                 yiciler oluşturmalarına izin vermek
           Grafik düzenleyiciler, doğaları gereği, çok çeşitli biçimlerde bulunabilir. Aşağıda belli başlı grafik düzenle-
           yicilere ilişkin örnekler verilmiştir.














                               Görsel: Beşerî Coğrafya Konusu İçin Venn Diyagramı Örneği









                                                                                                         41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46