Page 36 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 36

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI




          Öğrenme Sözleşmesi Nasıl Kullanılır?
          Öğrenme  sözleşmeleri,  dönem  içinde  kendilerinden  beklenenleri,  yapılacak  etkinlikleri,  işlenecek  ders,
          konu ve üniteyi öğrencilere net bir biçimde sunmak için kullanılmaktadır. Dolayısıyla sözleşmeler, doğası
          gereği, bu süreçlerin başında net bir biçimde öğrencilere sunulmalıdır. Bu sözleşmeler, başarı için ihtiyaç
          duyulan alışkanlıkları ve davranışları ana hatlarıyla belirtir ve öğrencileri öğrenme süreçlerine ilişkin dü-
          şünmeye teşvik eder.
          Öğrenim sözleşmeleri genellikle öğrencilerden sözleşmeyi imzalayarak belirli davranışları kabul etmelerini
          ister. Ayrıca, öğrencilerden her bir ifadeyi paraf etmeleri veya beklentileri okuduklarına ve kabul ettiklerine
          dair öğrenme sözleşmesinin altını imzalamaları istenir.


                                                                                         06.05.2024


                                             Coğrafya Dersi

                                     Levha Tektoniği Konusu Sözleşmesi
             Aşağıda yer alan davranışları sergileyeceğime söz veriyorum.

               2   Derste öğretmenimin söylediği etkinliklere katılacağımı onaylıyorum.
               2   Öğretmenimin verdiği ev ödevlerini yapacağıma söz veriyorum.
               2   Ders programını inceledim ve yapmam gerekenleri defterime not ettim.
               2   Derste anlamadığımkonularla ilgili öğretmenimle iletişime geçeceğim.

              Öğrencinin Adı Soyadı                                             Öğretmen

                         Imza                                                Imza

          Görsel: Coğrafya Dersi Levha Tektoniği Konusu Sözleşme Örneği




                                         Düşün-Eşleş- Paylaş Stratejisi


          Düşün- Eşleş- Paylaş Stratejisi Nedir?

          Sınıf içi katılımı teşvik etmek üzere geliştirilen strateji, öğrencilerin belirlenen konuya ilişkin kişisel fikirler
          oluşturmaları, grup arkadaşları ve sınıfın diğer üyeleriyle bu fikirleri paylaşmaları temeline dayanır. Analiz
          ve sentez gerektiren konularda tercih edilmesi önerilen düşün eşleş paylaş stratejisi, derslerin her bölümün-
          de kullanılabilir. Öğrencilerin çeşitli bakış açılarını tanımasına olanak tanıması; özgüven, iletişim ve kişiler
          arası becerileri geliştirmesi ve öğrenme sürecini kolaylaştırması nedeniyle stratejinin kullanımı önerilmek-
          tedir.


          Düşün- Eşleş- Paylaş Stratejisi Nasıl Uygulanır?
          Strateji; düşün, eşleş ve paylaş olmak üzere üç aşama içerir.





    36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41