Page 38 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 38
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Son derste, geçen yıl Geçen yıl annemle beraber
annenle birlikte Van'a Van’a gittik.
gittiğini söylemi tin. Bir hafta kaldık.
Ne kadar güzel bir ey! Van çok güzeldi. Van Kale-
Bana gezinizi anlatır si’ne çıktık. Orada çocuklar
mısın? kaleyi anlattılar. Japonca
Neden gittiniz ve orada bile biliyorlar. Çok a ırdım.
ne kadar kaldınız? Annem, Japonca bilmiyor-
Neler gördünüz ve en lardır, ezberlemi lerdir
sevdiğiniz ey neydi? dedi. En çok kahvaltıyı
Yemekler nasıldı? sevdik.
G ö r s e l : Etkileşimli Günlük Örneği
Öğrenme Merkezleri Stratejisi
Öğrenme Merkezleri Nedir?
Öğrenme merkezleri, öğrencilerin bir konu veya temaya ilişkin yeni bilgiler öğrenecekleri, öğrendiği bil-
gileri uygulayacakları ya da öğrendikleriyle yeni bir beceri veya düşünce kazanacakları alanları ifade et-
mektedir. Öğrenme merkezleri, yaygın olarak kullanılan bir süreç farklılaştırma stratejisidir. Öğretmen bu
stratejiyi kullanarak bir konuyu farklı aşamalara bölüp öğrencilerin ilgileri doğrultusunda çalışmalarını
sağlayabileceği gibi öğrencileri aynı konu etrafında hazır bulunuşluklarına göre de gruplayabilir.
Öğrenme Merkezleri Nasıl Kullanılır?
Öğrenme merkezleri, öğretmene öğrencilerin ilgileri, hazır bulunuşlukları veya öğrenme profillerine göre
bir dizi etkinliği etkili bir biçimde sunma fırsatı sağlamaktadır. Öğrenme merkezleri stratejisi kullanılırken
konunun bileşenleri veya öğrenci düzeyleri dikkate alınarak sınıf, gruplara ayrılır. Gruplar içerisinde her-
kesin birlikte çalışması istenebileceği gibi ikili eşleşmeler veya bireysel çalışma opsiyonları da sunulabi-
lir. Öğretmenin ana bir konu etrafında oluşturduğu merkezlerde öğrencilerin etkinlikte kullanacağı çeşitli
materyaller bulundurulmalıdır. Ayrıca öğretmen her bir merkeze, öğrencilerden ne istediğini açıkça bil-
diren yönergeler yerleştirmeli, çalışma sürecinde öğrencilerden ne istediğini açıkça ifade etmelidir. Öğ-
renme merkezleri kullanılırken zenginleştirme fırsatları açığa çıkmaktadır. Öğretmen bir konu etrafında
38