Page 38 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 38

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI













                      Son derste, geçen yıl                        Geçen yıl annemle beraber
                      annenle birlikte Van'a                        Van’a gittik.
                      gittiğini söylemi tin.                       Bir hafta kaldık.

                      Ne kadar güzel bir  ey!                      Van çok güzeldi. Van Kale-
                      Bana gezinizi anlatır                        si’ne çıktık. Orada çocuklar
                      mısın?                                       kaleyi anlattılar. Japonca
                      Neden gittiniz ve orada                      bile biliyorlar. Çok  a ırdım.
                      ne kadar kaldınız?                           Annem, Japonca bilmiyor-

                      Neler gördünüz ve en                         lardır, ezberlemi lerdir
                      sevdiğiniz  ey neydi?                        dedi. En çok kahvaltıyı
                      Yemekler nasıldı?                            sevdik.







                                              G  ö  r  s  e  l  :     Etkileşimli Günlük Örneği



                                         Öğrenme Merkezleri Stratejisi


          Öğrenme Merkezleri Nedir?
          Öğrenme merkezleri, öğrencilerin bir konu veya temaya ilişkin yeni bilgiler öğrenecekleri, öğrendiği bil-
          gileri uygulayacakları ya da öğrendikleriyle yeni bir beceri veya düşünce kazanacakları alanları ifade et-
          mektedir. Öğrenme merkezleri, yaygın olarak kullanılan bir süreç farklılaştırma stratejisidir. Öğretmen bu
          stratejiyi  kullanarak  bir  konuyu  farklı  aşamalara  bölüp  öğrencilerin  ilgileri  doğrultusunda  çalışmalarını
          sağlayabileceği gibi öğrencileri aynı konu etrafında hazır bulunuşluklarına göre de gruplayabilir.


          Öğrenme Merkezleri Nasıl Kullanılır?

          Öğrenme merkezleri, öğretmene öğrencilerin ilgileri, hazır bulunuşlukları veya öğrenme profillerine göre
          bir dizi etkinliği etkili bir biçimde sunma fırsatı sağlamaktadır. Öğrenme merkezleri stratejisi kullanılırken
          konunun bileşenleri veya öğrenci düzeyleri dikkate alınarak sınıf, gruplara ayrılır. Gruplar içerisinde her-
          kesin birlikte çalışması istenebileceği gibi ikili eşleşmeler veya bireysel çalışma opsiyonları da sunulabi-
          lir. Öğretmenin ana bir konu etrafında oluşturduğu merkezlerde öğrencilerin etkinlikte kullanacağı çeşitli
          materyaller bulundurulmalıdır. Ayrıca öğretmen her bir merkeze, öğrencilerden ne istediğini açıkça bil-
          diren yönergeler yerleştirmeli, çalışma sürecinde öğrencilerden ne istediğini açıkça ifade etmelidir. Öğ-
          renme merkezleri kullanılırken zenginleştirme fırsatları açığa çıkmaktadır. Öğretmen bir konu etrafında


    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43