Page 35 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 35

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM VE MÜDAHALE STRATEJILERI




                                        Ters Yüz Öğrenme Stratejisi



           Ters Yüz Öğrenme Stratejisi Nedir?
           Ters yüz öğrenme stratejisi, geleneksel öğretimin aksine öğrenme sürecinin önemli bir bölümünü öğretmen
           rehberliğiyle sınıf dışına taşıyan yapılandırmacı yaklaşıma dayanan bir stratejidir. Strateji dört bileşenden
           oluşmaktadır. Bunlar; esnek ortam, öğrenme kültürü, tasarlanmış içerik ve profesyonel eğitimcidir. Esnek
           ortam, sınıf ortamı dışında istenen yer ve zamanda öğrenme fırsatını içerir. Öğrenme kültürü ise öğret-
           menin  doğrudan  bilgi  aktarıcı  rolden  çıkarak  öğrenme  sürecinde  öğrencilere  rehberlik  etmesini  ve  öğ-
           rencilerin verimli zaman kullanımını sağlayarak öğrenci merkezli bir bakış açısının benimsenmesini içerir.
           Stratejinin doğası gereği yazılı ve görsel materyaller içermesi beklenmektedir. Profesyonel eğitimci ögesi,
           öğretmenin içerik ve süreci hazırlanması ve planlamasının yanı sıra öğrencileri süreç içerisinde gözleyerek
           ihtiyaç duydukları noktalarda onlara rehberlik etmesini gerektirir.


           Ters Yüz Öğrenme Stratejisi Nasıl Uygulanır?
           Ters yüz öğrenme stratejisi sınıf içi ve sınıf dışı süreçlerden oluşmaktadır. Sınıf içi süreçte öğrencilerin birey-
           sel öğrenme gerçekleştirmeleri beklenirken sınıf dışı süreçte sınıf içi etkinliklerle edinilen bilgilerin pekişti-
           rilmesi beklenir.


           Sınıf Dışı

           Sınıf dışında gerçekleşecek öğrenme süreci için öğretmenin öğrenme çıktısına ilişkin ders içeriklerini hazır-
           laması gerekmektedir. Bu süreçte çeşitli sunum programları, video kayıtları, çevrimiçi platformlar, eğitsel
           oyunlar vb. alternatiflerden yararlanabilir. Öğretmenler süreçte farklı araçlar kullanabilirler ancak öğret-
           menlerin hazırladıkları video kayıtlarını kullanmaları önerilir. Videolar hazırlanırken videoların öğrenci-
           lerin dikkat süresini aşmamasına özen gösterilmelidir. Öğrencilerin planlanan araçları kullanarak bilgiyi
           edinmeleri beklenmektedir. Sürecin planlanması ve öğrencilerin izleyeceği adımların belirlenmesi öğret-
           men sorumluluğundadır. Sınıf dışı öğrenme süreci tamamlandığında ayrı bir değerlendirme yapılabileceği
           gibi sınıf içi sürecin ardından tek bir değerlendirme de gerçekleştirilebilir.


           Sınıf Içi
           Alan bazında farklılaşabilmekle birlikte sürecin ağırlıklı olarak etkinliklerle yürütülmesi istenir. Etkinliklerin
           sınıf dışı süreçte edinilen bilgiler kullanılarak gerçekleştirilebilecek biçimde olması gerekmektedir. Bu aşa-
           mada öğrencilerden panolar, sunumlar, infografikler ya da eğitsel oyunlar hazırlamaları istenebilir. Sınıf
           içi süreçte sırasıyla şu adımlar izlenir: öğrencilerin sınıf dışı süreçte edindikleri bilgilerin değerlendirilmesi
           varsa eksiklerinin tespiti, öğrencilerin konuya ilişkin düşüncelerinin alınması, uygulamaya dayalı etkinlikle-
           rin gerçekleştirilmesi ve grup çalışmaları ile derinlemesine öğrenmenin sağlanması.


                                      ÖĞRENME SÖZLEŞMESI STRATEJISI


           Öğrenme Sözleşmesi Nedir?
           Hedef sözleşmesi olarak da ifade edilebilen bu strateji, temel süreç farklılaştırmalarından biridir. Özellikle
           öğrenci motivasyonunun sağlanması ve sınıf yönetimine ilişkin öğretmene avantaj sağlayan bu strateji, en
           basit hâliyle öğrenciyle ders, etkinlik, dönemde yapılacaklar ve kazanımlar hakkında anlaşma yapılması-
           dır.


                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40