Page 34 - ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI TARİHİ 12
P. 34

1. ÜNİTE



                 Etkinlik 4

                 Aşağıdaki tabloda maniyerizm (Görsel 1.49), barok (Görsel 1.50), romantisizm (Görsel 1.51) ve realizm (Görsel 1.52)
                 akımlarına ait görseller verilmiştir. Görselleri inceleyerek boşlukları doldurunuz.

                                   Maniyerizm           Barok           Romantisizm          Realizm



                    Akımlar
                       ve
                    Görseller

                                    Görsel 1.49:      Görsel 1.50:        Görsel 1.51:       Görsel 1.52:
                                  İsa'nın Sünneti,  Arkadyalı Çobanlar,  Halka Yol Gösteren Özgürlük,  Angelus, Millet,
                                Barocci, Louvre Müzesi  Poussin, Louvre Müzesi  Delacroix, Louvre Müzesi  Louvre Müzesi

                     Konu                                                Kahramanlık


                     Renk                                                                  Toprak rengi ve
                    Kullanımı                                                                ufukta gri

                     Işık ve
                    Perspektif

                    Figürlerin    Havada uçuşur
                    Durumu         şekildedir.




               Gustave  Courbet (1819-1877):  Realizm  akımının  önde  gelen  sanatçılarındandır.  Courbet’in
               anlayışında İncil’den hikâyeler, tarihî ya da edebî olayların yeri yoktur. Sanatçı daha çok günde-
               lik  hayattan  olayları  resmetmiştir.  Ona  göre  sanatçı  gördüğü  ve  dokunduğu  nesneleri  tasvir
               etmelidir.  Sanatçının  “Taş  Kırıcılar”  adlı  eseri  realizm  akımının  kurallarının  görüldüğü  bir
               çalışmadır (Görsel 1.53). Eserlerinde ölüm, yaşam, keder, okyanus gibi konuları işleyen sanatçı
               ebat olarak da büyük boyutlu tablolar yapmıştır. Çalışmalarında katı ve gerçek olanı, insanların
               büyüleyici olmayan sade yaşamlarını portrelemiştir. “Günaydın Bay Courbet” adlı eserinde sırtın-
               da şövalesi ve resim malzemeleri ile doğada çalışmaya, resim yapmaya giden bir sanatçının bir
               arkadaşı ile karşılaşmasını konu edinmiş, insanları sade ve doğal hâlleri ile betimlemiştir (Görsel 1.54).
               “Aşkın Kaynağı”, “Sanatçının Atölyesi”, “Çiçekçi Kadın”, “Ornanst’a Cenaze” ve “Normandiya”
               “Deniz” sanatçının eserlerinden bazılarıdır.























                              Görsel 1.53: Taş Kırıcılar, Courbet, 1849,  Görsel 1.54: Günaydın Bay Courbet, Courbet, 1854,
                                   Ulusal Kütüphane, Paris                        Fabre Müzesi, Montpellier


                                                                                                          31
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39