Page 34 - ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI TARİHİ 12
P. 34
1. ÜNİTE
Etkinlik 4
Aşağıdaki tabloda maniyerizm (Görsel 1.49), barok (Görsel 1.50), romantisizm (Görsel 1.51) ve realizm (Görsel 1.52)
akımlarına ait görseller verilmiştir. Görselleri inceleyerek boşlukları doldurunuz.
Maniyerizm Barok Romantisizm Realizm
Akımlar
ve
Görseller
Görsel 1.49: Görsel 1.50: Görsel 1.51: Görsel 1.52:
İsa'nın Sünneti, Arkadyalı Çobanlar, Halka Yol Gösteren Özgürlük, Angelus, Millet,
Barocci, Louvre Müzesi Poussin, Louvre Müzesi Delacroix, Louvre Müzesi Louvre Müzesi
Konu Kahramanlık
Renk Toprak rengi ve
Kullanımı ufukta gri
Işık ve
Perspektif
Figürlerin Havada uçuşur
Durumu şekildedir.
Gustave Courbet (1819-1877): Realizm akımının önde gelen sanatçılarındandır. Courbet’in
anlayışında İncil’den hikâyeler, tarihî ya da edebî olayların yeri yoktur. Sanatçı daha çok günde-
lik hayattan olayları resmetmiştir. Ona göre sanatçı gördüğü ve dokunduğu nesneleri tasvir
etmelidir. Sanatçının “Taş Kırıcılar” adlı eseri realizm akımının kurallarının görüldüğü bir
çalışmadır (Görsel 1.53). Eserlerinde ölüm, yaşam, keder, okyanus gibi konuları işleyen sanatçı
ebat olarak da büyük boyutlu tablolar yapmıştır. Çalışmalarında katı ve gerçek olanı, insanların
büyüleyici olmayan sade yaşamlarını portrelemiştir. “Günaydın Bay Courbet” adlı eserinde sırtın-
da şövalesi ve resim malzemeleri ile doğada çalışmaya, resim yapmaya giden bir sanatçının bir
arkadaşı ile karşılaşmasını konu edinmiş, insanları sade ve doğal hâlleri ile betimlemiştir (Görsel 1.54).
“Aşkın Kaynağı”, “Sanatçının Atölyesi”, “Çiçekçi Kadın”, “Ornanst’a Cenaze” ve “Normandiya”
“Deniz” sanatçının eserlerinden bazılarıdır.
Görsel 1.53: Taş Kırıcılar, Courbet, 1849, Görsel 1.54: Günaydın Bay Courbet, Courbet, 1854,
Ulusal Kütüphane, Paris Fabre Müzesi, Montpellier
31