Page 93 - ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI TARİHİ 12
P. 93

ERKEN 20. YY ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI


                        ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
                        ÇALIŞMALARI

            A) AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDE BOŞ BIRAKILAN YERLERE DOĞRU SÖZCÜĞÜ YAZINIZ.

            1.  Tahiti’de uygarlıktan uzakta, yerlilerle iç içe yaşamıştır. İleri izlenimcilik üslubuna yaklaşan . . . . . . . . . . . . . . . . .
               en tanınan eserlerini de burada yapmıştır.


            2. İngiltere’de Sanayi Devrimi’yle beraber teknolojik gelişmelerin sanatı insan doğasından uzaklaştırdığı düşüncesiyle
               William Morris’in öncülüğünü yaptığı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . doğmuştur.

            3.  Gustave Klimt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . sanat hareketlerinde yer almıştır.

            B) AŞAĞIDA AÇIK UÇLU SORULARIN CEVABINI İLGİLİ ALANLARA YAZINIZ.

               20. yüzyılda dünya nüfusunda büyük artış yaşanmış, ulaşım ve iletişim hız kazanmıştır. Gelişen ulaşım ve hızlı
               iletişim sayesinde bir yerde olan olaylar kısa süre içerisinde tüm dünyaya yayılabilecek hâle gelmiştir.  Bütün bu
               gelişmeler, modernlik sonrası toplum ve kültürlerde kaygı ile beslenen bunalımı da beraberinde getirmiştir. Yeni
               bir dünya düzeninin kurulması yönünde büyük bir mücadele başlamış, maddeyi ve biçimciliği ön plana çıkaran,
               maneviyat  ve  içeriği  adeta  unutturan  bir  çağ  başlamıştır.  Çağın  bu  karmakarışık  dokusu  içinde  tekdüzeliğe
               başkaldırmak, yeni coşkular bulmak için sanatçı kendisi ve toplum adına yeni arayışlara yönelmiştir. Bu yüzden
               20. yüzyıl sanatı daha önceki yüzyıllara göre sanat anlamında çok daha aktif ve hareketlidir.

               20. yüzyıl modern (çağdaş) sanatlar dönemi, Batı’nın güzel sanatlar alanında yüzyıl başında yaşadığı avangart
               akımlar dönemi olarak geçmektedir. Batı’da birbiri ardınca ortaya çıkan bu akım ve üsluplar modern sanatın
               çekirdeğini oluşturmuştur. Birbirlerinden farklı tavırları ve anlatım biçimleri olmasına rağmen çağdaş sanatların
               hepsinin  ortak  noktası  20.  yüzyıl  yaşamının  değişen  koşullarına  karşı  duyulan  duygusal  tepkiyi  dile  getirme
               isteğidir.
                                                                                       (Yazarlar tarafından derlenmiştir.)

            4.  Yukarıdaki metne göre 20. yüzyılın çağdaş sanat hareketlerini ortaya çıkaran etkenler nelerdir?

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

            5.  Metinde bahsi geçen çağdaş sanat akımlarının farklı sanat anlayışlarını benimsemesinin nedenlerini yazınız.

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



            90
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98