Page 53 - ESTETİK 11
P. 53
Ders İçi Etkinlik
Etkinlik Adı : Sanatın amacı ve işlevi
Etkinlik Amacı : Sanatın amacını sanat eserlerini karşılaştırarak öğrenmek
Etkinlik Süresi : 10 dakika
Gerekli Materyaller : Ders kitabındaki 2.24-2.25 arasındaki görseller
Aşağıdaki eserleri inceleyerek sorulara cevaplar arayınız.
1. Bir sanat alıcısı olarak bu tabloyu incelediği-
nizde sizde yarattığı izlenim nedir?
2. Eserlerdeki farklı ve benzer özelliklerin neler
olduğunu söyleyiniz.
3. Kûfi yazı bir İslam nakkaşının eseridir, Mond-
rian ise modern bir ressamdır. Farklı dönem-
lerde ve coğrafyalarda yaşayan bu sanatçı-
ların benzer resimsel dil kullanmaları nasıl
açıklanabilir?
4. Modern ressam Mondrian’ın resminden
nesne ögelerini atması soyut resim olarak
tanımlanırken dinsel bir yasaklama sonucun-
da resminden nesne ögelerini çıkartarak bu
resimsel dili kullanan İslam nakkaşının eseri Görsel 2.24: Broadway Boogie-Woogie, 1942-1943,
için de soyut denilebilir mi? Piet Mondrian, 127x127 cm, Tuval üzeri yağlıboya,
Metropolitan Müzesi, New York, ABD
5. Mondrian’ın ve İslam nakkaşının bu eserle-
rinde nasıl bir dünya görüşü hâkimdir?
6. Sanatın öncelikli işlevi nedir?
7. Sanat sizce ne işe yarar?
8. İnsan ürünü olan her şeye sanat diyebilir mi-
siniz? Neden?
9. Sanat eserlerinin herhangi bir doğru içermesi
gerekli midir? Neden?
10. Sizce sanat bir amaca hizmet etmeli midir?
Neden?
11. Sanattan alınan bilgi güvenilir midir? Nasıl?
Görsel 2.25: Kûfi Yazı, Yaklaşık 1500
Sınıf Dışı Etkinlik
Sanat ile estetik duyarlılık kazanmanın insan yaşamına olan katkılarını açıklayan bir dosya hazır-
layınız. Hazırladığınız dosyayı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
51