Page 55 - ESTETİK 11
P. 55
Ders İçi Etkinlik
Etkinlik Adı : Sanatın çeşitleri
Etkinlik Amacı : Sanat eserlerini inceleyerek sanatın sınıflandırmalarını öğrenmek
Etkinlik Süresi : 10 dakika
Gerekli Materyaller : Ders kitabındaki 2.30-2.34 arasındaki görseller
Aşağıdaki eserleri inceleyerek sorulara cevaplar arayınız.
1. Sanat sınıflandırmada eserlerin hangi grupta değerlendirilmesi gerektiğini söyleyiniz.
2. Sanat açısından eserlerin ortak noktaları var mıdır? Açıklayınız.
Görsel 2.30: İntra-Venüs se- Görsel 2.31: Booker T. Washington Görsel 2.32: Katarakt 3, 1967, Bridget Riley, Tuval
risi No.4, 1992, Hannah Wilke, için merdiven, 1996, Martin üzerine PVA, 224x222 cm
Fotoğraf Puryear, Fort Worth Modern
Sanat Müzesi Koleksiyonu
Görsel 2.33: Kokteyl Partisi, 1992, Sandy Skoglund, Görsel 2.34: Diptik (Renk körlüğü testi), 2003, Kerry James
121,9x165,1 cm, Fotoğraf, Kural Galerisi, Marfa, Teksas, Marshall, MDF panel üzerinde akrilik, 91x121 cm, Polly ve Mark
ABD Addison Koleksiyonu
Sınıf Dışı Etkinlik
Tarihsel süreç içerisinde yapılan sanatın sınıflandırılmasına neden olan etmenleri araştırdığınız
bir dosya oluşturunuz. Hazırladığınız dosyayı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
53