Page 55 - ESTETİK 11
P. 55

Ders İçi Etkinlik



                Etkinlik Adı        : Sanatın çeşitleri
                Etkinlik Amacı      : Sanat eserlerini inceleyerek sanatın sınıflandırmalarını öğrenmek
                Etkinlik Süresi     : 10 dakika
                Gerekli Materyaller   : Ders kitabındaki 2.30-2.34 arasındaki görseller

                Aşağıdaki eserleri inceleyerek sorulara cevaplar arayınız.
                1. Sanat sınıflandırmada eserlerin hangi grupta değerlendirilmesi gerektiğini söyleyiniz.
                2. Sanat açısından eserlerin ortak noktaları var mıdır? Açıklayınız.





















                Görsel 2.30: İntra-Venüs se-  Görsel 2.31: Booker T. Washington   Görsel 2.32: Katarakt 3, 1967, Bridget Riley, Tuval
                risi No.4, 1992, Hannah Wilke,   için merdiven, 1996, Martin       üzerine PVA, 224x222 cm
                Fotoğraf               Puryear, Fort Worth Modern
                                       Sanat Müzesi Koleksiyonu



















                Görsel 2.33: Kokteyl Partisi, 1992, Sandy Skoglund,   Görsel 2.34: Diptik (Renk körlüğü testi), 2003, Kerry James
                121,9x165,1 cm, Fotoğraf, Kural Galerisi, Marfa, Teksas,   Marshall, MDF panel üzerinde akrilik, 91x121 cm, Polly ve Mark
                ABD                                                                   Addison Koleksiyonu




                          Sınıf Dışı Etkinlik


                Tarihsel süreç içerisinde yapılan sanatın sınıflandırılmasına neden olan etmenleri araştırdığınız
                bir dosya oluşturunuz. Hazırladığınız dosyayı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


                                                                                                   53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60