Page 86 - FOTOĞRAF (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 86

c. Açık Kompozisyon


            Konu veya imgenin fotoğraf çerçevesinde tamamlanmayarak izleyicinin hayal gücüne bırakılması
          şeklinde ifade edilebilir. Fotoğrafçının bazen bilinçli bazen de farkında olmadan gerçekleştirdiği bir du-
          rumdur. Bu kompozisyon türünde izleyici, fotoğrafın dışına taşan konuyu ya da imgeyi hayal gücüyle
          tamamlar. Böylelikle fotoğraf, her izleyicinin hayal gücü ölçüsünde çerçevenin dışında devam eder. Açık
          kompozisyona sahip fotoğraf çözülmesi gereken bir problem gibidir. Bu nedenle izleyicinin üzerindeki
          etkisi daha uzun sürer (Görsel 3.34, 3.35).




















         Görsel 3.34: Erol Yılmaz, Açık kompozisyon     Görsel 3.35: Erol Yılmaz, Açık kompozisyon

          ç. Kapalı Kompozisyon



            Fotoğrafçının aldığı kararla konu veya imgenin fotoğraf çerçevesi içerisinde sonlandığı kompozisyon
         türüdür. Çerçeve içerisindeki konu, hareket, doğa veya mekân izleyicinin gözünde net ve kesindir.
            Kapalı kompozisyonlarda dikkat edilmesi gereken nokta fotoğraftaki varlıkların çerçeve içinde nasıl
         bir yerleşim düzenine sahip olduğudur (Görsel 3.36, 3.37).





















         Görsel 3.36: Erol Yılmaz, Kapalı kompozisyon              Görsel 3.37: Erol Yılmaz, Kapalı kompozisyon


                     SIRA SİZDE



                  Fotoğrafçılıkta ilgi merkezi, açık ve kapalı kompozisyon konularının her birine örnek olabilecek iki fotoğ-
            raf çekiniz. Çektiğiniz fotoğrafları sınıfınızdaki arkadaşlarınızla paylaşınız.




          84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91