Page 251 - GRAFİK TASARIM 11
P. 251
Teknik olan bu çizimler genellikle konu hakkında teknik bilgisi
olmayan izleyiciye konuyu anlatmak ve açıklamak için kullanılır.
Bu nedenle boyutlar ve oranlar doğru olmalı, izleyicinin ilgisini
arttırmak için bir nesnenin ne olduğu veya ne yaptığı hakkında
genel bir izlenim sağlanmalıdır.
Reklam İllüstrasyonları: Reklam kampanyalarının başarısında,
kullanılan görsel imgelerin ve illüstrasyonların payı büyüktür.
Kullanılan bu görseller, hedef kitlenin dikkatini çekmenin ilk
adımıdır. Bu sayede reklam verenler tarafından verilmek istenen
mesaja ikna edilen hedef kitle, müşteriye dönüştürülebilir.
Reklam kampanyasının planlanma şekli ve kullanılacak
illüstrasyonların seçimi tamamen hedef kitleye bağlı olmalıdır.
Reklamdaki görseller ve metinler dengeli, illüstrasyonlar ise
çekici ve reklam metnine uyumlu olmalıdır (Görsel 4.224).
Kaliteli illüstrasyonların reklam kampanyasının etkisini arttırdığı
bilinmektedir. Reklamın amacı hedef kitleyi etkilemek,
cezbetmek ve ikna etmek olduğundan illüstrasyonlar
hedef kitle üzerinde netlik ve hassasiyet sağlamak amaçlı
kullanılmalıdır. Reklam filmleri, afişler, ambalajlar, ilanlar, kitap
kapakları vb. illüstrasyonun sıklıkla kullanıldığı ticari alanlardır.
Yayın (Editoryal) İllüstrasyonları: Gazetelere, dergilere,
kitaplara, haberlere, romanlara, öykülere, şiirlere, makalelere
eşlik etmek; bunların anlaşılırlığını arttırmak ve açıklamalarını
izleyiciye yansıtmak amacıyla kullanılır (Görsel 4.225) (Görsel
4.226).
Yayın sektöründe çalışan bir illüstratörün, üzerinde çalışacağı Görsel 4.224. Reklam illüstrasyonu,
metnin içeriği hakkında bilgi ve görüş sahibi olmasının yanı Jim Flora
Görsel 4.225. İllüstrasyon, Danny Allison Görsel 4.226. İllüstrasyon, MirkoIlic
249