Page 62 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 62
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Uygulama etkinliğini değerlendirmek için aşağıda listelenen ölçütlerin öğrenci tarafından
gerçekleştirilme düzeylerini ifadenin karşısında bulunan yere koyarak işaretleyiniz.
Öğrencinin Adı Soyadı:
Sınıfı:
Numarası:
DERECELER
Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
ÖLÇÜTLER
5 4 3 2 1
Somut varlıkların yapısal özelliklerini de-
1 ğiştirerek görsel açıdan yeni bir biçime
dönüştürme için gerekli ön çalışmaları
yaptı.
Somut varlıkların yapısal özelliklerini
değiştirerek görsel açıdan yeni bir biçime
2
dönüştürme için gerekli malzemeleri
temin etti.
Hazırladığı ön çalışmalardan bir tanesini
3
seçerek tuvale desen yardımı ile aktardı.
Çalışmayı renkle kurgularken ön-arka
ilişkisini, figür mekân ilişkisini, açık-orta-
4 koyu düzenini, ilgi merkezini ve armoniyi
düşünerek boyadı.
5 Çalışmayı sürdürürken bilgi kadar sezgi-
nin de önemli olduğunu anladı.
Somut varlıkların yapısal özelliklerini de-
6 ğiştirerek görsel açıdan yeni bir biçime
dönüştürme çalışmasını planladığı gibi ta-
mamladı.
Uygulama sürecinde edindiği deneyimle-
7
rini arkadaşları ile paylaştı.
ÖLÇEK PUANI
Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her
bir kriter için 5 puandır. 100’lük sisteme çevirmek için formül:
(Ölçek puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan (35)= Puan
Değerlendirme: Ölçekten100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde
demektir. 69 veya altında puan almışsanız ilgili önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
60