Page 90 - TÜRK İSLAM SANATI 11
P. 90

4. ÜNİTE






                                            ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME






                              Bu ünitede edindiğiniz bilgileri kullanarak a ağıdaki soruları cevaplayınız.


                     1.  Türklerin, İslamiyet'i kabulünden önceki sanat anlayışı ile İslamiyet’i kabul etmele-
                        rinden sonraki sanat anlayışı arasındaki farklılıkları örneklendiriniz?

                     2.  Türklerin İslam mimarisine getirdikleri yenilikler nelerdir? Örnekler veriniz.
                     3.  Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu Dönemi sanat ve mimarlık eserlerinin genel
                        özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


                             A ağıda verilen görseli inceleyiniz. Açıklamayı okuyarak soruyu cevaplayınız.



                     4.  EYVAN: Üç tarafı ve üstü kapalı, önü açık bir mekân.








                                                        EYVAN


                                                EYVAN           EYVAN


                                                        EYVAN







                        Yukarıda Orta Asya’nın Horasan ve Maveraünnehir bölgesindeki konut planlarından biri
                     görülmektedir.  Bu  eyvanlı  plana  benzer  Karahanlı,  Gazneli  ve  Büyük  Selçuklu  döneminde
                     hangi mimari yapılar olduğunu ilgili yerlere yazınız.


                                                      KARAHANLI
                     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

                     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

                                                        GAZNELİ

                     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


                                                   BÜYÜK SELÇUKLU
                     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



                                                           87
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95