Page 126 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 126

RÖLYEF




               Rölyefte Form-Mekân Uyumu










                  Görsel 3.67, 3.68 ve 3.69’daki kabartmaları inceleyerek bu uygulamaların yapılış amaçlarını ve izleyenler
              üzerindeki görsel etkisini arkadaşlarınızla yorumlayınız.





























              Görsel 3.67: Glenbow (Gılenbov) Müzesi, dış cephe rölyef  Görsel 3.68: Cincinati (Sinsinati) Müzesi, dış cephe
                                                                   rölyef



















              Görsel 3.69: Divriği Ulu Cami dış cephe süslemeleri



               Mekân, mimarlığın konusu ve mimari ürünü var eden temel koşuldur. Dolayısıyla, mekân var olmadan mimari
            bir eserin varlığından da söz etmek mümkün değildir.
               Üç boyutlu uygulamalarda aidiyet hissi mimari elemanların varlığıyla ortaya çıkar. Uygulamalarda yer alan
            formlar, mekânda doluluk ve boşluk olarak tanımlanan negatif ve pozitif alanlar arasında denge sağlar.
               Kabartma uygulamalar, mimari yapıların iç veya dış cephelerinin görülen yüzeylerine işlevsel ve anlatımcı bir
            ifadeyle işlendikleri gibi uygulama mekânlarında biçimsel ve estetik bütünlüğe sahip eserler elde etmek için de
            yapılmış  olabilir.








                                                                                                         123
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131