Page 69 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 69

2. Ünite




                  Çağdaş sanatta somut bir formun (Görsel 2.12, 2.13) ayrıntılarının yok edilmesi (sadeleştirme), o nesnenin en
               yalın hâlini yakalarken doğal özelliklerinden sıyrılmış nesnenin görünüşündeki yapıyı da güçlendirir. Böylece orta-
               ya çıkarılan yeni form, doğal gerçeklikten aşamalar hâlinde koparak sanatçının kendi gerçekliğine dönüşür.
                  Üç boyutlu uygulamalarda yalın ya da genelleştirilerek ifade edilen plastik unsurlar, görsel farklılık ve yenilik
               yaratma ihtiyacından ortaya çıkmıştır. Soyut form, aslına bağlı kalınarak modellenmiş tanıdık (somut) uygulama
               örneklerindendir. Bu form sadece doğa dışı olma özelliğiyle değil renk, çizgi, kütle, ton vb. ögelerin düşünme gücü-
               ne etkileri, yeni fikir ve hayalleri başka bir dille yansıtma arzusuyla da ayrılır. Bu sayede plastik unsur ve detayların
               görsel etkisi, geometrik ya da biçimsiz form algısına yapısal bütünlük kazandırmış olur (Görsel 2.14, 2.15).
































                       Görsel 2.12: Genç kadın tors, Aguste Rodin,    Görsel 2.13: Erkek tors, Aguste  Rodin,
                       bronz, 1909, Rodin Müzesi, Paris               bronz, 1878, Rodin Müzesi, Paris



































                    Görsel 2.14: Uyanış 2, Giancarlo Franco Tramon-  Görsel 2.15: Uzayda çıplak,Giancarlo Franco Tramontin,
                    tin (Ciankarlo Fırenko Tremontin), mermer, 2015,   mermer, 2014, Bugno Art Galeri, Venedik
                    Bugno Art Galeri, Venedik




             66
             66
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74