Page 19 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO 10
P. 19

Şarkı  söylemeye  geçmeden  ilk  olarak  doğru
                 vücut  duruşu  öğrenilmelidir.  Baş,  göğüs  ve  kalça  bir-
                 birini  destekleyecek  şekilde  hizalanmalı,  dik  bir  duruş
                 elde  edilmelidir.  Kafa,  boyunda  bulunan  organların  ve
                 çenenin rahat ve serbest kalmasına izin verecek şekilde
                 durmalıdır. Omuzlar dik olmalı ancak vücutta gerginlik
                 olmamalıdır. Ayaklar  omuz  hizasında  ve  açık  durmalı,
                 baldır kasları ve dizler her zaman esnek ve serbest ol-
                 malıdır (Görsel 1.7-A, 1.8-A). Yanlış duruşlar karın boş-
                 luğundaki organların diyaframa baskı yapmasına neden
                 olur ve doğru nefes kullanımını zorlaştırır (Görsel 1.7-B,
                 1.8-B).











                                                                      A: Doğru Duruş              B: Yanlış Duruş

                                                                                  Görsel 1.7: Duruşlar




















                                              A: Doğru Oturuş                                      B: Yanlış Oturuş





                                                           Görsel 1.8: Oturuş

                        Ses eğitimi; kişilerin anatomik ve fizyolojik
                 yapısına  uygun  olarak,  sesini  eğitsel  veya  sanatsal
                 amaçlar doğrultusunda belirli teknik ve müzikal du-
                 yarlılıkla doğru, güzel ve etkili kullanabilmesi için
                 gerekli davranışları kazandırma sürecidir. (Çevik)
                        Koroda  ses  eğitimi,  koro  üyelerinin  sesini
                 birbirleriyle bütünleştirme ve ortak deneyimler edin-
                 dirme  yoluyla  gerekli  müziksel  davranışları  kişiye
                 kazandırma sürecidir. Koroda üretilen seslerin toplu-
                 lukla uyum içinde bütünleşmesine ve kaynaşmasına
                 önem verilmelidir.
                        Koro ile yapılan ses eğitimi çalışmaları; icra
                 edilen eserlerde ortak ses ve nefes kullanma, doğru
                 artikülasyon ve cümleleme yapma, müziksel duyarlı-
                 lığı geliştirebilme, etkili bir seslendirme-yorumlama
                 becerisi kazanma gibi davranışların gerçekleşmesine
                 olanak sağlar (Görsel 1.9).                                  Görsel 1.9: Koro Disiplini



 İnsanda Ses Sistemi, Ses Eğitimi Uygulamaları ve Koro Kültürü  İnsanda Ses Sistemi, Ses Eğitimi Uygulamaları ve Koro Kültürü  17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24