Page 61 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 61
2. ÜNİTE
5. UYGULAMA
Üst V. pozisyon açık konum örneklerini sol elin tutuş pozisyonuna dikkat ederek seslendiriniz.
Dizeğin altında yazan parmak numaralarını I ve IV. pozisyondaki sol el tutuş prensibine uygun bir şekilde dör-
düncü parmağı kullanarak seslendiriniz.
Dizeğin üstünde yazan parmak numaralarını ise üç parmak pozisyonu prensibine uygun olarak seslendiriniz.
La diyez” sesine gelmelidir (Görsel 2.18).
“La” telinde birinci parmak ‘’fa diyez’’ sesine, 2. parmak “sol diyez” sesine, 3. veya 4. parmak “la
≥ ≤ 3
œ # 1 œ # 2 œ # œ 2 œ # 2 œ # 3 œ 2
? 4 B œ # 1 1 2 3 2
4 & œ # œ # œ # œ
≥ 1 ≤ 2 4 2 1 2 4 2 1 2 4 2
1.Tel œ # 2 œ # 3 œ 2
1
œ #
Görsel 2.18: “La” telinde sesteş notalar œ # 1 œ # 2 œ # 3 œ 2 1 2 3 2
? 4 ≥ 1 ≤ 2 œ # 3 2 B & œ # œ # œ # œ
4
œ #
œ
Re “Re” telinde birinci parmak “si” sesine, 2. parmak “do diyez” sesine, 3. veya 4. parmak “re diyez”
œ
1
3
2
2
3
2
2
1
œ #
œ
? 4
œ #
B
4
4
2
1
2
4
2
œ 1
2
2
1
2
4
≤
&
1.Tel ≥
œ #
sesine gelmelidir (Görsel 2.19).
1œ # 1 2 œ # 2 4 œ # 3 2 œ 2 1 1 2 2 œ # 4 œ # 3 22 œ œ 1 1 œ # 2 2 4 3 œ
2 2
? 4 2.Tel ≤ B œ #
≥
4 œ 1 œ # 2 œ # 3 œ 2 & 1œ # œ # œ # œ
1
? 4 B œ œ # 2 œ # 3 œ 2 2 3 2
4 ≥ 1 2 ≤ 4 2 1 2 4 2 & 1 2 4 2
1 1.Tel ≥ ≤ 2 3 2 1 2 œ 3 œ # œ # 2 œ
? 4 œ 1 1 2 œ # 2 œ # # 4œ 3 2 œ # 2 œ 1 œ 2 B 4 2 4
œ #
4 2.Tel 1 œ # 2 œ œ # 3 œ 2 œ # 1 1 œ # 2 2 3 œ 2 2
? 4 ≥ ≤ 3 B œ #
2 œ#
2
œ #
4
1 1
Görsel 2.19: “Re” telinde sesteş notalarœ 4 2 1 2 2 3 1 2 & 1œ # 4 2œ # 3 2 œ # 2 œ
2
œ
? 4 3.Tel B œ œ # œ # œ
4 ≥ 1 2 ≤ 2 4 2 3 1 2 2 4 1 2 & 1 3 œ # 2 4 2 œ # œ 2
2
1
œ
Sol “Sol” telinde 1. parmak “mi”, 2. parmak “fa diyez”, 3. veya 4. parmak “sol diyez” sesine gelme-
œ #
1.Tel
œ #
? 4
œ
B
≥ œ
4
2
œ #
1
2
2
4
œ
1
2
≤ 4
4
2
œ
œ # 2
1
1 2.Tel
1
3
2
2
3
2
2
lidir (Görsel 2.20).
? 4
4 œ 1 1 ≥ œ # ≤ 2 2 œ œ # 3 œ 2 œ # 4 2 œ B 1 2 4 œ 2
1
? 4 3.Tel œ 1 ≥ 2 ≤ B œ œ # 2 œ # 3 œ œ 2 œ 1 2 3 œ 2
4 4 2 1 & 2 4 2
1
? 4 4.Tel 2 ≤ œ # œ # 3 œ 2 B 1 2 œ 3 œ # œ # 2 œ
≥ œ
4 1 1 2 2 4 2 3 1 2 2 4 1 œ 2 2 œ # 1 œ # 3 2 4 2 œ 2
? 4 2.Tel B
4 œ 1 œ 2 œ # 4 2 œ 1 2 4 2
3.Tel œ œ œ œ
≥ ≤ 2 4 2 1 2 4 2
1
Görsel 2.20: “Sol” telinde sesteş notalar 3 2 1 2 3 2
4.Tel
1
2
? 4 ≥ 1 ≤ œ # 2 œ # 3 œ 2 B œ 1 2 œ # 3 œ # 2 œ
œ
4
? 4
Do (Görsel 2.21). 3.Tel 2 œ 4 œ # 2 œ B 1 œ 2 œ 4 œ 2 œ
4
“Do” telinde ise 1. parmak “la”, 2. parmak “si”, 3. veya 4. parmak “do diyez” sesine gelmelidir
œ 1
1
4.Tel 2 4 2 1 2 4 2
≥ ≤
1 2 3 2 1 2 3 2
? 4 B
4 œ œ œ # œ
œ œ œ œ
1 2 4 2 1 2 4 2
4.Tel
Görsel 2.21: “Do” telinde sesteş notalar
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 59

