Page 61 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 61

2. ÜNİTE



                      5. UYGULAMA



                  Üst V. pozisyon açık konum örneklerini sol elin tutuş pozisyonuna dikkat ederek seslendiriniz.

                   Dizeğin altında yazan parmak numaralarını I ve IV. pozisyondaki sol el tutuş prensibine uygun bir şekilde  dör-
                   düncü parmağı kullanarak seslendiriniz.

                   Dizeğin üstünde yazan parmak numaralarını ise üç parmak pozisyonu prensibine uygun olarak seslendiriniz.

                La       diyez” sesine gelmelidir (Görsel 2.18).
                           “La” telinde birinci parmak ‘’fa diyez’’ sesine, 2. parmak “sol diyez” sesine, 3. veya 4. parmak “la


                                     ≥    ≤    3
                                     œ #  1  œ #  2  œ #  œ 2  œ #  2  œ #  3  œ 2
                              ? 4                     B   œ #  1                1    2    3    2
                                 4                                          &   œ #  œ #  œ #  œ

                                     ≥ 1  ≤ 2  4    2      1   2    4    2      1    2    4    2
                                    1.Tel  œ #  2  œ #  3  œ 2
                                     1
                                     œ #
                         Görsel 2.18: “La” telinde sesteş notalar  œ #  1  œ #  2  œ #  3  œ 2  1  2  3  2
                              ? 4   ≥ 1  ≤ 2  œ #  3  2  B                  &   œ #  œ #  œ #  œ
                                 4
                                         œ #
                                                   œ
               Re          “Re” telinde birinci parmak “si” sesine, 2. parmak “do diyez” sesine, 3. veya 4. parmak “re diyez”
                                    œ
                                                         1
                                                                    3
                                                                                               2
                                                               2
                                                                                          3
                                                                         2
                                                                                    2
                                                                               1
                                                                   œ #
                                                                        œ
                              ? 4
                                                              œ #
                                                      B
                                                                    4
                                                                                          4
                                          2
                                     1
                                                    2
                                               4
                                                               2
                                                         œ 1
                                                                                               2
                                                                                     2
                                                                                1
                                                                         2
                                 4
                                          ≤
                                                                           &
                                    1.Tel ≥
                                                                                         œ #
                         sesine gelmelidir (Görsel 2.19).
                                    1œ #  1  2 œ #  2  4 œ #  3  2 œ 2  1  1  2 2 œ #  4 œ #  3  22 œ  œ 1 1  œ #  2 2  4 3  œ
                                                                                               2 2
                              ? 4  2.Tel ≤            B   œ #
                                    ≥
                                 4  œ 1  œ #  2  œ #  3  œ 2                &  1œ #  œ #  œ #  œ
                                                         1
                              ? 4                     B  œ    œ #  2  œ #  3  œ 2   2     3    2
                                 4  ≥ 1   2  ≤  4   2      1   2    4    2  &   1    2    4    2
                                    1 1.Tel ≥  ≤  2  3     2        1       2 œ     3 œ #  œ #  2 œ
                              ? 4   œ 1 1  2 œ #  2  œ # # 4œ 3  2 œ # 2 œ  1  œ  2  B 4  2  4
                                     œ #
                                 4  2.Tel                  1   œ #  2  œ œ #  3  œ 2  œ #  1  1  œ #  2 2  3  œ  2 2
                              ? 4   ≥    ≤    3       B   œ #
                                            2 œ#
                                         2
                                         œ #
                                 4
                                    1 1
                         Görsel 2.19: “Re” telinde sesteş notalarœ 4 2  1  2  2  3 1  2 &  1œ #  4 2œ #  3  2 œ #  2 œ
                                                                            2
                                    œ
                              ? 4  3.Tel              B  œ    œ #  œ #  œ
                                 4  ≥ 1   2  ≤ 2  4  2 3   1 2  2   4 1  2  &   1   3 œ #  2  4  2 œ #  œ 2
                                                                            2
                                    1
                                                                               œ
               Sol         “Sol” telinde 1. parmak “mi”, 2. parmak “fa diyez”, 3. veya 4. parmak “sol diyez” sesine gelme-
                                                   œ #
                                    1.Tel
                                            œ #
                              ? 4
                                                           œ
                                                                 B
                                    ≥ œ
                                                                    4
                                                                         2
                                                                            œ #
                                                         1
                                                   2
                                                               2
                                                                                          4
                                                                                            œ
                                    1
                                         2
                                            ≤ 4
                                 4
                                                                                               2
                                                                    œ
                                                                                    œ # 2
                                                                               1
                                    1 2.Tel
                                                                      1
                                                    3
                                                                              2
                                            2
                                                                                     3
                                                                                            2
                                                             2
                         lidir (Görsel 2.20).
                              ? 4
                                 4  œ 1 1 ≥  œ # ≤ 2  2 œ  œ #  3  œ 2  œ # 4  2 œ  B 1  2  4 œ  2
                                                         1
                              ? 4  3.Tel œ 1 ≥  2 ≤   B  œ    œ #  2  œ #  3  œ  œ 2  œ  1  2  3  œ  2
                                 4                  4        2        1    &  2      4      2
                                    1
                              ? 4  4.Tel    2 ≤ œ #  œ #  3  œ 2  B  1      2  œ    3 œ #  œ #  2  œ
                                    ≥ œ
                                 4  1 1  2  2  4   2  3  1   2  2   4  1 œ  2  2 œ #  1  œ #  3 2  4  2 œ  2
                              ? 4 2.Tel                            B
                                 4  œ 1     œ 2     œ # 4  2 œ      1       2       4       2
                                   3.Tel                              œ      œ       œ      œ
                                    ≥       ≤ 2     4        2        1       2      4      2
                                    1
                         Görsel 2.20: “Sol” telinde sesteş notalar 3  2  1  2       3       2
                                   4.Tel
                                    1
                                            2
                              ? 4   ≥ 1     ≤ œ #  2  œ #  3  œ  2  B  œ  1   2 œ #  3 œ #  2 œ
                                    œ
                                 4
                              ? 4
               Do        (Görsel 2.21). 3.Tel  2 œ  4 œ #  2 œ     B 1  œ   2  œ    4 œ     2 œ
                                 4
                           “Do” telinde ise 1. parmak “la”, 2. parmak “si”, 3. veya 4. parmak “do diyez” sesine gelmelidir
                                    œ 1
                                    1
                                   4.Tel    2       4        2        1       2      4      2
                                    ≥       ≤
                                    1       2       3        2        1       2      3      2
                              ? 4                                  B
                                 4  œ       œ       œ #     œ
                                                                      œ      œ       œ      œ
                                    1       2       4        2        1       2      4      2
                                   4.Tel
                         Görsel 2.21: “Do” telinde sesteş notalar
                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12  59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66