Page 59 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 59
2. ÜNİTE
4. UYGULAMA
Aşağıda sesteş olarak verilen alt V. pozisyonda açık konum örneklerini sol elin tutuş pozisyonuna
dikkat ederek seslendiriniz.
Dizeğin altında yazan parmak numaralarını, I. ve IV. pozisyondaki sol el tutuş prensibine uygun bir şekilde
dördüncü parmağı kullanarak seslendiriniz.
Dizeğin üstünde yazan parmak numaralarını ise üç parmak pozisyonu prensibine uygun olarak seslendiriniz.
La üzerine gelmelidir (Görsel 2.13).
“La” telinde birinci parmak ‘’fa’’ sesinin, 2. parmak “sol” sesinin, 3. veya 4. parmak “la” sesinin
≥ ≤ 3
œ 1 œ 2 œ œ 2 1 œ 2 œ œ 2 1 2 3 2
3
? 4 B œ
4 & œ œ œ œ
≥ 2 ≤ 4 2 1 2 4 2 1 2 4 2
1
1.Tel œ 2 œ 3 œ 2
1
œ
3
Görsel 2.13: “La” telinde sesteş notalar. œ 1 œ 2 œ œ 2 1 2 3 2
? 4 ≥ ≤ 3 B & œ œ œ œ
4
œ
2
2
Re “Re” telinde birinci parmak “si bemol” sesine, 2. parmak “do” sesine, 3. veya 4. parmak “re”
œ
œ
1
œ b
2
2
2
1
2
3
3
1
œ
? 4
B
1
1
4
4
2
œ b1
2
2
œ 2
≤
œ 2
2
4
4 ≥
&
sesine gelmelidir (Görsel 2.14).
1.Tel
œ 1 œ 2 œ 3 œ 2 2 2 œ 3 4 œ 2 2 œ 1 œ b 2 œ œ œ
? 4 2.Tel ≥ 1 2 ≤ 4 2 B œ 1 1 1 2 4 3 2 2
4 1 œ 2 œ œ 2 & œ œ œ œ
3
3
? 4 œ b B 1 œ 2 œ œ 2 1 2 3 2
1
4 1.Tel ≥ ≥ ≤ 2 ≤ 4 2 œ b 1 2 4 2 & 1 2 4 œ 2
2 3
œ
? 4 œ œ b 1 1 1 œ 2 2 œ 4 2 œ œ 3 2 1 1 œ 2 œ 2 2 B œ 4 3 1 œ 2 2 2 œb 1 1 3œ 2 3 4 2 œ 2
2
4
≥
? 4 2.Tel ≤ 3 B œ œ b œ œ 2 œ
œ
4
Görsel 2.14: “Re” telinde sesteş notalar. 4 œ 2 1 2 2 3 1 2 & 2 œ 1 œ 42 œ 3 2 œ 2
œ
2
1
1 œ b
2
? 4 3.Tel B œ b œ œ œ
≥
4 1.Tel 2 ≤ 4 2 1 2 4 2 & 1 2 3œ 4 2 œ 2 œ
1
œ b
Sol “Sol” telinde 1. parmak “mi bemol”, 2. parmak “fa”, 3. veya 4. parmak “sol” sesine gelmelidir
2
3
1
2
2
1
œ
? 4
œ
œ
B
≥
4
1
2
2
4
≤
œ b 1
2
2
4
œ
2
2
œ
4
œ
1
œ b
(Görsel 2.15). 1 2.Tel
? 4 ≥ ≤ 2 3 3 2 B 1 2 3 2
4 b œ bœ 1 1 2 2 œ b œ œ 4 2 œ œ 1 2 œ 2 3 1 2 2 1 4 2 3 2 2
? 4 3.Tel ≤ B œ b œ œ œ b œ œ b œ œ
≥
4 1 2 4 2 & 2 4 2 œ 2
3
? 4 4.Tel ≥ œ b 1 œ 2 œ œ 2 B 1 1 2 œ b 3 œ œ
4 1 2 ≤ 4 2 1 2 4 1 œ b 2 œ 1 œ 2 4 œ 2
1
? 4 2.Tel 2 3 2 B 2 3 2
4 œ b 1 2 œ b 4 œ 2 œ 1 2 4 2
3.Tel œ b œ b œ œ
1 ≥ 2 ≤ 4 2 2 4 2
Görsel 2.15: “Sol” telinde sesteş notalar. 3 2 1 1 2 3 2
2
1
? 4 4.Tel ≤ œ 2 œ 3 œ 2 B 1 œ b 2 œ œ 3 2 œ
≥
œ b
4
1
Do “Do” telinde ise 1. parmak “la bemol”, 2. parmak “si bemol”, 3. veya 4. parmak “do” sesine gel-
? 4
B
œ
4
œ
2
4
2
4
2
œ b2
1
œ b 1
œ
œ b
œ
œ b
melidir (Görsel 2.16).
3.Tel
1 2 4 2 1 2 4 2
4.Tel
≥ ≤
1 2 3 2 1 2 3 2
? 4 B
4 œ b œ b œ œ
œ b œ b œ œ
1 2 4 2 1 2 4 2
4.Tel
Görsel 2.16: “Do” telinde sesteş notalar.
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 57

