Page 59 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 59

2. ÜNİTE



                      4. UYGULAMA


                  Aşağıda sesteş olarak verilen alt V. pozisyonda açık konum örneklerini sol elin tutuş pozisyonuna
               dikkat ederek seslendiriniz.

                   Dizeğin altında yazan parmak numaralarını, I. ve IV. pozisyondaki sol el tutuş prensibine uygun bir şekilde
                   dördüncü parmağı kullanarak seslendiriniz.

                   Dizeğin üstünde yazan parmak numaralarını ise üç parmak pozisyonu prensibine uygun olarak seslendiriniz.

                La       üzerine gelmelidir (Görsel 2.13).
                           “La” telinde birinci parmak ‘’fa’’ sesinin, 2. parmak “sol” sesinin, 3. veya 4. parmak “la” sesinin


                                    ≥    ≤    3
                                    œ 1  œ 2  œ    œ 2    1    œ 2  œ    œ 2   1     2    3    2
                                                                    3
                              ? 4                     B   œ
                                 4                                          &  œ    œ    œ     œ
                                    ≥    2 ≤  4     2     1    2    4    2     1     2    4    2
                                    1
                                   1.Tel  œ 2  œ 3  œ 2
                                    1
                                    œ
                                                                    3
                         Görsel 2.13: “La” telinde sesteş notalar.  œ 1  œ 2  œ  œ 2  1  2  3  2
                              ? 4    ≥    ≤    3      B                     &  œ    œ    œ     œ
                                 4
                                              œ
                                          2
                                                    2
               Re          “Re” telinde birinci parmak “si bemol” sesine, 2. parmak “do” sesine, 3. veya 4. parmak “re”
                                                   œ
                                          œ
                                     1
                                     œ b
                                                               2
                                                                                               2
                                                                                     2
                                                                                1
                                                                         2
                                                                    3
                                                                                          3
                                                           1
                                                                    œ
                              ? 4
                                                      B
                                                                               1
                                    1
                                              4
                                                                    4
                                                    2
                                                          œ b1
                                         2
                                                                                               2
                                                               œ 2
                                         ≤
                                                                         œ 2
                                                                                     2
                                                                                          4
                                 4 ≥
                                                                            &
                         sesine gelmelidir (Görsel 2.14).
                                   1.Tel
                                    œ 1  œ 2  œ 3  œ 2         2 2 œ  3 4 œ  2 2 œ  1 œ b  2 œ  œ  œ
                              ? 4   2.Tel ≥ 1  2 ≤  4  2  B  œ 1 1              1    2    4 3  2 2
                                 4   1    œ 2  œ   œ 2                      &  œ    œ    œ     œ
                                               3
                                                                    3
                              ? 4    œ b              B    1   œ 2  œ    œ 2    1    2    3    2
                                    1
                                 4  1.Tel ≥ ≥  ≤ 2  ≤  4  2  œ b 1  2  4  2  &  1    2    4 œ  2
                                             2 3
                                              œ
                              ? 4 œ  œ b  1 1 1  œ 2 2  œ 4  2 œ œ 3 2  1 1 œ 2  œ 2 2  B  œ 4 3  1  œ 2 2  2 œb  1 1  3œ 2  3 4  2 œ 2
                                                                                               2
                                 4
                                     ≥
                              ? 4   2.Tel ≤    3      B   œ          œ b     œ      œ 2     œ
                                              œ
                                 4
                         Görsel 2.14: “Re” telinde sesteş notalar. 4 œ 2  1  2  2  3  1  2  & 2 œ 1  œ 42  œ 3  2  œ 2
                                          œ
                                          2
                                     1
                                     1 œ b
                                             2
                              ? 4   3.Tel             B   œ b  œ    œ    œ
                                     ≥
                                 4  1.Tel  2  ≤ 4   2     1    2    4    2  &  1     2 3œ  4  2 œ  2 œ
                                    1
                                                                                œ b
               Sol         “Sol” telinde 1. parmak “mi bemol”, 2. parmak “fa”, 3. veya 4. parmak “sol” sesine gelmelidir
                                                                             2
                                                    3
                                                                     1
                                                            2
                                             2
                                     1
                                                    œ
                              ? 4
                                                           œ
                                            œ
                                                                 B
                                     ≥
                                               4
                                                           1
                                                               2
                                                    2
                                                                    4
                                             ≤
                                     œ b 1
                                          2
                                                                         2
                                                                                          4
                                                                                    œ
                                                                                               2
                                                                                     2
                                                                             œ
                                 4
                                                                                            œ
                                                                                1
                                                                     œ b
                         (Görsel 2.15). 1 2.Tel
                              ? 4    ≥    ≤  2  3    3       2     B   1      2       3      2
                                 4 b œ bœ 1 1  2  2 œ b œ  œ  4 2  œ œ  1  2  œ  2  3  1  2  2  1  4 2  3  2  2
                              ? 4   3.Tel   ≤         B   œ b  œ    œ  œ b  œ  œ b   œ      œ
                                     ≥
                                 4   1       2       4       2              &  2      4     2 œ  2
                                                    3
                              ? 4   4.Tel ≥ œ b  1  œ 2  œ  œ 2  B   1  1    2  œ b  3 œ       œ
                                 4   1    2  ≤ 4    2      1   2    4  1 œ b  2  œ  1  œ 2  4  œ  2
                                     1
                              ? 4   2.Tel    2       3       2     B          2       3      2
                                 4   œ b  1  2 œ b  4 œ     2  œ     1       2       4      2
                                    3.Tel                              œ b    œ b    œ      œ
                                     1 ≥     2 ≤     4       2                2       4      2
                         Görsel 2.15: “Sol” telinde sesteş notalar. 3  2  1  1  2    3      2
                                             2
                                     1
                              ? 4   4.Tel    ≤ œ 2  œ 3    œ  2  B     1 œ b  2 œ   œ 3      2 œ
                                     ≥
                                     œ b
                                 4
                                     1
               Do          “Do” telinde ise 1. parmak “la bemol”, 2. parmak “si bemol”, 3. veya 4. parmak “do” sesine gel-
                              ? 4
                                                                   B
                                                     œ
                                 4
                                                             œ
                                                                                            2
                                                    4
                                                            2
                                                                                     4
                                                                             2
                                             œ b2
                                                                     1
                                     œ b 1
                                                                                     œ
                                                                              œ b
                                                                                            œ
                                                                       œ b
                         melidir (Görsel 2.16).
                                    3.Tel
                                     1       2       4       2         1      2       4      2
                                    4.Tel
                                     ≥       ≤
                                     1       2       3       2         1      2       3      2
                              ? 4                                  B
                                 4   œ b     œ b     œ       œ
                                                                       œ b    œ b    œ      œ
                                     1       2       4       2         1      2       4      2
                                    4.Tel
                         Görsel 2.16: “Do” telinde sesteş notalar.
                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12  57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64