Page 15 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR 12
P. 15

Seslendirme ve yorumlama biçimlerinde farklılığı yaratan konulardan biri de eseri seslendi-
           rirken tercih edilen parmak seçimidir. Gitar, yapısı gereği bir sesin değişik tel ve pozisyonlardan
           elde edilmesine imkân veren bir çalgıdır. Bir melodi alt tellerden elde edileceği gibi üst tellerde ileri
           pozisyonlardan da elde edilebilmektedir. Doğal olarak melodiye eşlik edecek sesler de değişik po-
           zisyonlardan sağlanabilmektedir. Hatta bazen bir müzikal figür veya motif üç ya da dört farklı alter-              DEGERLENDİRME
           natif ile çalınabilmektedir. Bu bir zenginliktir. Usta gitaristlerin böyle durumlarda hangi pozisyonu
           kullandıkları araştırılmalıdır. Bu nedenle bir gitar öğrencisi bir parçanın değişik parmak seçimi an-
           layışını içeren notalar üzerinde araştırmalar yapmalı ve hangi gitaristin hangi pozisyonu ve parmak
           seçimini kullandığını öğrenmelidir. Hatta öğrenci, bir eseri farklı parmak seçimi anlayışıyla yazılmış
           notalardan çalışarak değişik fikirleri karma olarak kullanmalıdır. Böylece ileride kendisinin oluştura-
           cağı yorumlama biçimine katkı sağlayacak çok farklı fikirler edinecektir.                                         DEGERLENDİRME

             Etkinlik   belirtiniz. Yorum farklılıklarının oluşmasının gitar müziğini nasıl etkilediğini arkadaşları-
                           Farklı gitaristlerden dinlediğiniz eserin yorumlanmasındaki benzerlik ve farklılıkları

                       nızla tartışınız.




                     Biyografi                                                                                               DEGERLENDİRME


        K   AĞAN KORAD (1968 - ...)                                                                                          DEGERLENDİRME
              1968’de doğan Kağan Korad gitar çalışmalarına Fa-
         tih Yazıcı ile başladı ve ardından Ahmet Kanneci ile de-
         vam etti. Daha sonra lisans seviyesinde Polonyalı gitarist
         Ireneusz Strachocki (İreneus Strahotski) ile çalışarak,
         Bilkent Üniversitesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi,                                                           DEGERLENDİRME
         Klasik Gitar Sanat Dalı lisans, yüksek lisans ve sanatta ye-
         terlik programlarından yüksek onur dereceleriyle mezun
         oldu.
              Bilkent Gitar Üçlüsü (1987-1999), Terci-Korad
         Gitar İkilisi (2000- 2012), Trio Anka (2012- ...   ) üyesi,                                                         DEGERLENDİRME
         farklı oda müziği grupları ve solo olarak Cizre’den Tekir-
         dağ’a tüm yurdu kapsayan konserlerinin yanı sıra  Kob-
         lenz (Koblenz), Volos (Voloz), Guitart (Gitart), Naxos
         (Naksos), Miami (Mayami) gibi büyük gitar festivallerin-
         de konsertist, hoca ve jüri üyesi olarak yer aldı, Avrupa,                                                         DEGERLENDİRME
         Amerika, Asya ve Afrika kıtalarında bir çok ülkede yüz-
         lerce konser verdi. Bu konserlerde mensup olduğu duo
         ve triolara  ithaf edilmiş içinde beş gitar konçertosunun
         da yer aldığı çok sayıda eserin dünya prömiyerlerini ger-
         çekleştirdi. Uluslar arası Volos Festivali 30. Yıl onur ödülü
         başta olmak üzere alanında çeşitli ödüllere layık görüldü.                                                         DEGERLENDİRME
              Gitarlı  gruplar, solo gitar ve gitar orkestra için yap-
         tığı birçok düzenlemeler bulunan Korad’ın Bilkent Gitar
         Üçlüsüyle (Bilkent Gitar Üçlüsü-Kalan Müzik, 2000) ve
         Terci Korad ikilisi ve Bilkent Gitar Üçlüsünün canlı kayıt-
         larını içeren (Akdeniz Renkleri-A.K Müzik, 2008) albüm-                                                            DEGERLENDİRME
         leri bulunmaktadır. Türkiyede gitar alanının gelişmesi için
         organize ettiği bir çok etkinlik arasında 2006 senesinden   Görsel 1.2
         bu yana, her sene devam eden 2017 Donizetti ”Yılın Klasik Müzik Etkinliği” ödülüne layık görülen Türkiye Gi-
         tar Buluşmaları ülkemizde klasik müzik alanında düzenlenen en kapsamlı ve dikkat çeken etkinlikler arasın-
         dadır. Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesinde 2009-2017 yılları arasında bölüm başkanlığı
         ve dekanlık görevlerini de yürüten Korad, halen aynı bölümde profesör olarak görev yapmaktadır. (Görsel 1.2)      DEGERLENDİRME
     14 14                                                                 Komisyon tarafından düzenlenmiştir.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20