Page 111 - ÇALGI EĞİTİMİ | NEY 12
P. 111

Süleyman Erguner 1944’te İstanbul Radyosunun ilk deneme yayınlarında görev almıştır. 1950’de
            hizmete giren İstanbul Radyosunda ney sanatçısı olarak yayınlara katılmıştır. Süleyman Erguner, çeşitli
            musiki topluluklarında musikimizin ve özellikle tasavvuf musikisinin canlanmasına yardım etmiş, neyin daha
            fazla ilgi görmesine vesile olmuştur. Bunda kendine has üf eyişinin ve tavrının büyük etkisi vardır. Süleyman
            Erguner başta oğlu Ulvi Erguner olmak üzere birçok neyzen yetiştirmiştir.
                    Neyzenliğinin yanı sıra bestelediği eserler de çok sevilmiş ve ilgi görmüştür. Süleyman Erguner’in
            eserleri şunlardır:
            Sözleri Yahya Kemal Beyatlı’ya ait uşşak şarkı  “Ömrün Şu Biten Neşvesi Tam Olsun Erenler”
            Acemaşiran şarkı “Hicran Alevi Gönlümün Afakını Sardı”
            Hüzzam şarkı “Gördüm Ki Sarmış Yârimin Etrafını Ağyar”
            Sözleri Arif Rüştü’ye ait mahur şarkı “Akdeniz’de Parlayan Bir İncisin”
            Sözleri Arif Hikmet’e ait nihavent şarkı “Çam Kokulu Havanı Bir Kerecik Koklasam”
            Sözleri Hacı Bayram Veli’ye ait uşşak ilahi “N’oldu Bu Gönlüm”
            Sözleri Yunus Emre’ye ait uşşak ilahi “Sen Bir Âdemoğlu Musun?”
            Sözleri Yunus Emre’ye ait müstear ilahi “Derviş Bağrı Taş Gerek”
            Sözleri Mir’ati’ye ait dügâh nefes “Amenna Söyledik İkrar Eyledik”
            Sözleri Yunus Emre’ye ait hicaz ilahi “Aşkın Aldı Benden Beni”
            Sözleri Yunus Emre’ye ait bayatiaraban ilahi “İsmi Sübhân Virdin Mi Var”
            Bayati saz eseri “Niyaz”, nihavent saz eseri “Gurbet”, uzzal saz eseri “Çınaraltı”
            Dilkeşide Peşrev, Ferahnak Peşrev, Saba Peşrev, Segâh Saz Semaisi, Hüzzam Saz Eseri.

                                         Dr. Süle man        ’in “ e  Metod” adlı kita ından düzenlenerek alınmıştır.


             ETKİNLİK

                Neyinizden ses çıkarmayı yeni öğreniyormuş gibi, neyin hiçbir deliğini kapatmadan tek elinizle neyinizi
                tutunuz.
                Ayna karşısında neyinize üf eyerek düz bir ses çıkartınız.
                Ayna karşısında ses çıkarttığınız sırada sesin kesintiye uğramamasına özen göstererek dudak kasları-
                nızı kasıp gevşetmek suretiyle havanın geçtiği üst ve alt dudak aralığının çapını daraltıp genişletiniz.
                Seste bir vibrasyon olup olmadığına dikkat ediniz.
                Seste vibrasyon sağlayabiliyorsanız yaptığınız bu dudak vibratosunu hızlandırarak dudak kas ve ref-
                lekslerinizi güçlendiriniz.
                Çeşitli perdelere uzun üf eyerek vibrato tekniğinizi pekiştiriniz.






                              “ iç ir şe e  ereksinmemiz  ok   alnız  ir şe e  ereksinmemiz vardır  çalışkan olmak.”

                                                                               M sta a Kemal ATAT  K


                                                  T.C. Kültür  akanlı ının  zde işlerle Atatürk adlı eserinden alınmıştır.



                                                VİBRATO ETÜTLERİ


             ETKİNLİK

                Aşağıdaki vibrato etütlerine, çalgınızla ayna karşısında çalışınız.
                Mümkünse çalışırken sonradan dinleyip değerlendirmek üzere çalışmalarınızı ses kayıt cihazıyla kay-
                dediniz.
                Etütlere çalışırken donanımlarına; solunak, puandorg ve decrescendo  (dekreşendo)  işaretlerine uya-
                rak ayna karşısında çalışınız.
                2, 5, 8, 11 ve 14 numaralı etütlerde metronom kullanınız.




                                                           109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116